plaats van de voer en drinkbakken

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
olaf
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2006 22:12
Land:
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland

plaats van de voer en drinkbakken

Berichtdoor olaf » 26 mei 2006 21:49

Ik had al gezocht of dit onderwerp al eerder was besproken maar kon er niets over vinden.
Mijn vraag is:

"wat is de beste plaats voor de drink- en voerbakken? Is het noodzakelijk dat als de hennen het nachthok ingaan om daar ook drink en voerbakken neer te zetten of kun je deze bakken gewoon in de ren laten staan. Ik ben in eerste instantie van plan om het nachthok 's-nachts dicht te doen zodat ze er niet uit kunnen en er ook niets anders in kan 's-nachts. Dit houdt dan wel in dat als ik de bakken in de ren plaats dat ze 's-nachts niet kunnen drinken en eten. Wat is wijsheid??

Groet Olaf

Gebruikersavatar
mintaka
Berichten: 4471
Lid geworden op: 17 mei 2005 11:42
Land: Belgie
M/V: V

Berichtdoor mintaka » 26 mei 2006 22:08

Bij mij staat het water en het voer buiten en 's avonds neem ik het weg en maak ik alles proper en zet het in de gang in ons huis klaar voor de dag nadien. Mijn kippen kunnen dus 's nachts ook niet eten en drinken. Lijkt mij niet echt een probleem, want het is dan toch donker en ze zien het toch niet staan. (wij mensen eten en drinken 's nachts toch ook niet ;) )
In het begin zette ik het wel in het nachthok, maar dan gooiden ze het vol houtschaafsel, dus dat vond ik geen goed idee. Kon ik elke dag de natte houtsnippers uit het water vissen en de voederbak schoonplukken. Nu zet ik alles gewoon weer in de ren, 's ochtends voor ik het deurtje van het hok openmaak. Ze rennen er dan op af alsof ze in drie weken geen eten gehad hebben, maar dat doen ze ook overdag als ik met wat lekkers kom ;)

Gebruikersavatar
slefke
Berichten: 1992
Lid geworden op: 09 okt 2005 12:10
Land:
M/V: V
Locatie: Essen
Contacteer:

Berichtdoor slefke » 26 mei 2006 23:43

hoi ..
ik heb 2 voerbakken.. een in het nachthok en een in de overdekte ren.. het drinkwater staan hier op 3 plaatsen buiten...
groetjes slefke

Gebruikersavatar
kevin g
Berichten: 661
Lid geworden op: 25 mei 2006 23:59
Land:
M/V: V
Locatie: helmond

Berichtdoor kevin g » 27 mei 2006 02:44

ik heb een voerbak en een drinkbak in het nachthok staan omdat de kippen hier ook altijd in gaan als het regent ofzo, maar ook buiten staat altijd een voer en drinkbak ... en inderdaad meestal zit er wel sto of houtschaafsel in het water, maja zo blijf je beetje bezig :P

Gebruikersavatar
Lieve
Berichten: 13755
Lid geworden op: 01 okt 2002 21:59
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Oost-Vlaanderen

Berichtdoor Lieve » 27 mei 2006 10:16

's nachts moet een kip niet eten of drinken, dus het hoeft daarom niet binnen te staan.

Gebruikersavatar
olaf
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2006 22:12
Land:
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland

Berichtdoor olaf » 27 mei 2006 14:25

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Ik lees dat de meningen nogal verdeelt zijn. Als ik het goed begrijp is het niet ECHT nodig om ze ook in het nachthok te zetten maar kan het ook geen kwaad.
Ik denk dat ik er wel uitkom, ga nu snel verder met het afbouwen van mijn kippenhok.

Groetjes Olaf


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evy Silkie en 3 gasten