Pokken alert

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Skipper
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 mei 2016 17:13
Land: nederland
M/V: V

Re: Pokken alert

Berichtdoor Skipper » 03 nov 2016 23:09

Ai Heusnoorn, hopelijk blijft het daar bij!
Ik schrok best wel toen ik hier de eerste pok zag. Gelukkig geen slachtoffers. Best een mild verloop bij bijna alle kippen. 1 NHB-hen had een ongelukkige zweer op een oog. Dat oog 2x daags zachtjes gemasseerd met een vitamineoogzalfje van DA, om te proberen de oogleden van elkaar los te houden. Dat is goed gekomen. Het laatste patientje was er het minst aan toe. Dat serama hennetje had de natte vorm. Haar heb ik even binnen gehaald. Ze had het 2 dagen heel benauwd en at moeizaam. Maar na een kleine week was ze weer zo opgeknapt, dat ze tijdens het eten begon te schooien :lol: Dus die scharrelt ook weer buiten :duimop:
Ik had de kippen wel op kuikenkorrel toen ze pokken kregen en ze hadden ropa poultry complete door het water. Ter ondersteuning tijdens de rui. Misschien heeft dat wat gescheeld qua weerstand. Maar dat is giswerk. Misschien hadden ze sowieso een milde variant van het virus.
Volgend jaar ga ik rozebottel en vuurdoorn planten. Daar lees ik meer goede verhalen over!

gast 111016

Re: Pokken alert

Berichtdoor gast 111016 » 10 nov 2016 14:48

Hallo,
ik denk dat ik 3 dagen geleden pokken heb ontdekt bij mijn 2 hanen. Ik heb ze meteen apart gezet en ben gaan behandelen met Jodium Tinctuur en extra vitaminen van Poultry compleet. Ik weet alleen niet zeker of het inderdaad pokken zijn en hoelang moet ik doorgaan met de Jodium? Ik doe nu elke dag jodium aantippen maar moet dat ook? Ik heb wel foto's gemaakt maar ik heb geen idee hoe ik ze moet plaatsen.
Kan iemand mij misschien helpen?

Groetjes,
Thea

Gebruikersavatar
Skipper
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 mei 2016 17:13
Land: nederland
M/V: V

Re: Pokken alert

Berichtdoor Skipper » 10 nov 2016 19:56

Via deze link kun je lezen hoe je foto's kunt plaatsen

viewtopic.php?f=2&t=60077

danielb
Berichten: 7144
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Pokken alert

Berichtdoor danielb » 10 nov 2016 20:25

als het enkel om hanen gaat,dan kan het ook gewoon zijn dat ze een potje gevochten hebben.
al leven en slapen ze al lang samen,dan kan dat nog altijd gebeuren,maar dikwijls geen al te zware gevechten.
effe proberen om een stapje hoger te komen om daarna toch terug normaal samen te leven.
dit is natuurlijk niet altijd het geval hoor,want het kan ook erger zijn soms.
maar enkel door fotos te tonen zal er meer duidelijkheid zijn of het enkel een schermutseling was of toch pokken.

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Pokken alert

Berichtdoor kiekenboerinneke » 22 nov 2018 20:06

Ik vroeg mezelf af of er recent nog meldingen van pokken zijn geweest... de witte Marans hen ( Francine ) dat ik op de TT in Merelbeke heb gekocht heeft een milde aanval gehad.... intussen is zij wel zo goed als genezen.
Of heb ik gewoon de pech gehad dat er een verdwaalde mug -met pokkenvirus- in mijn tuin is gesukkeld?


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BroX en 4 gasten