Groene ontlasting

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Groene ontlasting

Berichtdoor Onzebeestenboel » 23 okt 2017 19:49

Sorry reactie staat niet helemaal goed beschreven, het moet zijn:
Ik denk dat je geen goeie dierenarts hebt in verband dat je zegt dat het door een tekort aan maagkiezel komt en maagkiezel eten kippen naar eigen behoeften en is voor de leg van eieren en heeft niks mee te maken dat de ontlasting er zo slecht uitziet, ik zou toch echt een dierenarts zoeken met verstand van kippen en met legkorrel kom je ook niet heel ver want dat eten ze naar eigen behoeften en is ook voor de leg en heeft niks te maken met de slechte ontlastinting.

Dit moest er staan :duimop:

Vivian
Berichten: 1134
Lid geworden op: 08 dec 2012 09:36
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Midden Nederland

Re: Groene ontlasting

Berichtdoor Vivian » 23 okt 2017 21:11

Eens met Beestenboel, maagkiezel gaat dit probleem niet oplossen. De foto kan ik niet zien, maar gelgroene ontlasting is niet goed. Het kan weleens voorkomen als ze veel sla of spinazie hebben gegeten. Zijn ze ook niet fit en mager, dan is er zeker iets aan de hand. Dan wordt het voedsel niet voldoende verteerd. De dierenarts heeft in ieder geval wel door dat er iets niet goed gaat in de spijsvertering. Maagkiezel is bedoeld om in de spiermaag het voedsel fijn te malen. Schelpengrit is bedoeld als extra calcium bron voor de vorming van eierschalen. Ik zou zeker een dierenarts zoeken die wel verstand heeft van kippen, want ik vermoed dat de kip bijv. een buikvliesontsteking heeft. Dan heeft ze snel antibiotica nodig of een ontstekingsremmer. Sterkte!

Gr vivian

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Groene ontlasting

Berichtdoor moriarty » 23 okt 2017 23:21

Onzebeestenboel schreef:Maagkiezel eten kippen naar eigen behoeften en is voor de leg van de eieren en niet voor de ontlasting en legkorrel :gutgut:, dat gaat ook niet helpen hoor om de ontlasting beter te krijgen.

Maagkiezel is toch om te helpen te malen in de krop, grit is om de eierschaal te voorzien van kalk. Of haal ik nu dingen door elkaar?

Edit, wat Vivian schreef dus.

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Groene ontlasting

Berichtdoor Onzebeestenboel » 23 okt 2017 23:34

Kippenlovertje, ja ik haalde wat dingen door elkaar heen, ben er niet bij vanavond :gutgut:.
Maar dat is nog steeds geen reden dat het wel moet gegeven worden, zoek een dierenarts met verstand van kippen, want er is echt iets niet goed met haar.
En ik zou daarom nu ook snel gaan handelen dan met maagkiezel en dergelijke gaan spelen omdat ze dat moet eten, je kunt het wel geven natuurlijk maar als ze er niet van eet heeft ze er geen behoefte aan en scheelt er dus iets anders, snel handelen! :!:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Groene ontlasting

Berichtdoor Trea » 24 okt 2017 00:38

Gelukkig is die onzin van kippenlovertje al tegengesproken.
Ik heb i.h.a. niet zoveel vertrouwen in de adviezen die hij geeft. Er zitten vaker vreemde adviezen bij. Ik weet dat hij eenden heeft maar het is ook onduidelijk hoeveel ervaring hij heeft met het houden van kippen.

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Groene ontlasting

Berichtdoor Onzebeestenboel » 24 okt 2017 00:40

Trea, begin je weer, je kunt het niet hebben he :lol:.
En kippenlovertje spreekt helemaal geen onzin :shock:, waarom ga je nou andere mensen beledigen ?

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Groene ontlasting

Berichtdoor Onzebeestenboel » 24 okt 2017 00:48

Trea, vreemd, ik geef ongeveer hetzelfde advies als Vivian :? , geeft hij dan ook vreemde rare adviezen of kun je het niet hebben van laatst dat je me nu in elk topic zwart maakt :| , heb je last van wraakgevoelens :roll:, erg stom dat je nu andere mensen gaat beledigen en meerdere topics verknald, Inge is er even niet en je doet net of je de baas bent hier.
En ja joh, ik geef vreemde rare adviezen, hou al meer dan 10 jaar zelfs kippen, goeienavond Trea :lol:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Groene ontlasting

Berichtdoor Trea » 24 okt 2017 00:56

Oeps nu maak ik ook een fout.

Excuses kippenlovertje. Ik bedoelde de onzin van beestenboel. Hij beweert tot twee keer toe dat maagkiezel is voor het leggen van eieren. Dat is niet waar.

De uitleg over maagkiezel en grit die Vivian geeft is wel juist.

Helaas weet ik ook niet wat er mis is met je kip. Op zich kan groene ontlasting wel komen door het eten van veel gras.

Kun je nog vertellen wat je kippen te eten krijgen? Al denk ik dat het daar niet aan zal liggen omdat de andere kippen niks mankeert.

Sterkte.

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Groene ontlasting

Berichtdoor Onzebeestenboel » 24 okt 2017 00:59

Trea, bril nodig :bril:, ik heb nergens twee keer wat staan maar weetje ik reageer niet meer, je verpest nu elk topic waar ik in voorkom, en ik wacht wel tot de moderator weer komt want hoe jij je nu gedraagt zegt al genoeg. :crazyeyes:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19167
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Groene ontlasting

Berichtdoor Isabel » 24 okt 2017 07:34

Je zou er weer haast popcorn en cola bij gaan pakken. Haast. :roll:


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten