breed spectrum antibioticum

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
jantien
Land: nederland
M/V: V

Re: breed spectrum antibioticum

Berichtdoor jantien » 06 mar 2018 12:54

Natuurlijk schaadt zomaar AB geven een dier wel.
Je weet gewoon nu niet wat het mankeert!
Echt heel onverstandig en kom op zeg, in Den Haag eo. is er vast een DA te vinden die en goed en schappelijk qua prijs is.
Rondje bellen naar verschillende DA's zou ook kunnen helpen....

Elle1
Land: Nederland

Berichtdoor Elle1 » 06 mar 2018 13:15

De dierenarts die ik eerder raadpleegde hield er dezelfde 'methode' op na hoor.
Zou dit kunnen zijn. zou dat kunnen zijn, dus laten we dit dit en dat erin gooien. En ja, daar zat ook antibiotica bij.
Maar zoals ik eerder al zei, ik heb duidelijk de verkeerde hobby gekozen.

Isabel

Berichtdoor Isabel » 06 mar 2018 14:05

Je schrijft dat je de verkeerde hobby hebt gekozen... Hoeveel dieren heb je en wat wil je er verder mee gaan doen?

Elle1

Berichtdoor Elle1 » 06 mar 2018 14:19

Ik heb drie kriel zijdehoenders, eentje is 4 en die is altijd gezond geweest. Het is dus niet een en al kommer en kwel. Maar de vorige 'vriendin' van die vierjarige is overleden aan leukose en heeft me letterlijk honderden euro's gekost (achteraf volkomen absurd), terwijl die overlijdensoorzaak niet eens bij de waarschijnlijkheidsdiagnoses van die dierenarts (vogelarts nota bene) zat. Mijn vertrouwen is het dierenartsengilde heeft dus wel een flinke deuk opgelopen, net als mijn portemonnee. Vandaar mijn scepsis deze keer.
I

Fryske
Land: Fryslan

Berichtdoor Fryske » 06 mar 2018 14:43

Het klinkt mss. een beetje raar maar ik zou haar dan vandaag nog naar de andere wereld helpen. Een kip die al zo lang kwakkelt en ook niet meer wil eten is heel erg ziek. Voor mij is dit lijden! En je kan je verantwoordelijkheid nemen door daar een einde aan te maken.

Ik noem dieren hebben nooit hobby. Een hobby leg je aan de kant als je er even geen tijd/geld of zin in hebt. Een dier daar kan dit niet bij!

Sterkte!

Elle1

Berichtdoor Elle1 » 06 mar 2018 14:48

Het gaat beter met haar, ze eet wel, schreef ik dacht ik ook, maar heel behoedzaam en voorzichtig en ze scharrelt gewoon rond.
Het gaat absoluut niet zo slecht dat ze moet inslapen, die indruk heb ik absoluut niet.
Ik druk me misschien niet goed uit met de term 'hobby', maar los daarvan hangt hier best vaak een soort holier than thou sfeertje dat me wel tegenstaat. Iedereen met hele hordes dieren kan daar blijkbaar bakken geld aan spenderen. Nou ik niet, en toch doe ik mijn uiterste best, dat kan echt wel, die combinatie.

jantien
Land: nederland

Berichtdoor jantien » 06 mar 2018 15:24

Eller1 schreef:Ik druk me misschien niet goed uit met de term 'hobby', maar los daarvan hangt hier best vaak een soort holier than thou sfeertje dat me wel tegenstaat. Iedereen met hele hordes dieren kan daar blijkbaar bakken geld aan spenderen. Nou ik niet, en toch doe ik mijn uiterste best, dat kan echt wel, die combinatie.

Bedoel je nu echt mij hiermee??
Wat een nare opmerking van je!
Ik heb hordes dieren dat klopt, maar daar loop ik niet mee te koop en dat al 30 jaar niet.
Ik heb ook geen bakken met geld te spenderen, maar zorg er wel voor dat ik een DA kan betalen wanneer nodig, want anders moet ik geen dieren houden...
Je blijft beetje in de slachtofferrol hangen en ipv dat je nu rondje gaat bellen ( wat ik ook indertijd heb gedaan om een goede en zeer betaalbare DA te zoeken en laten die er nou gewoon ook zijn!) loop je nu enkel een beetje te muiten en beestje lijdt verder :nuffig:

Isabel

Berichtdoor Isabel » 06 mar 2018 15:40

Je woont in Den Haag... in Amsterdam zit een heel goede DA, daar zit ik zelf bij. Wellicht eens bellen? Drie kwartier met de auto... weet niet of je daar zin in hebt.

Elle1

Berichtdoor Elle1 » 06 mar 2018 16:02

Hallo Isabel,
Hoe heet die dierenarts, als ik vragen mag?

Fryske
Land: Fryslan

Berichtdoor Fryske » 06 mar 2018 16:07

27 Feb.
Ze legde al een tijdje rare eieren en is nu erg afgevallen en lusteloos.

7 Maart
Elle1 schreef:Het gaat wel wat beter (ze was wat aangekomen van die recovery-pap, die at ze ook uit zichzelf), maar nu wil ze weer vrijwel niet eten. Scharrelt een beetje voorzichtig rond en pikt af en toe wat op, trekt poten hoog op en loopt vrij rechtop. Ze klinkt nog steeds wat schor (geen snot ofzo).
.

Misschien een foutje in de tekst? Ik denk dat je mij bedoelt Elle!? Sorry als je dit zo opvat. Is niet de bedoeling. Maar als hier een kip ziek is, en een kip die niet eet is echt ziek, dan handelen we. Ik maak ook wel de keuze om niet naar de DA. Uit je tekst maak ik op dat ze nog steeds ziek is. Vandaar mijn raad. Het is voor ons erg moeilijk om te bepalen hoe ziek je kip is. Daar heb je toch een DA voor nodig.

Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”