Super Ornithosemix horror bijsluiter

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Bosvrucht
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2016 15:05
Land: Nederland
M/V: V

Super Ornithosemix horror bijsluiter

Berichtdoor Bosvrucht » 24 mar 2018 21:44

Hoi,
In oktober van het afgelopen jaar kreeg ik een silkie-hennetje, Kimu. Ze was toen nog heel klein, en zwaar verwaarloosd. Ze was ook heel erg verkouden en dat is nooit helemaal over gegaan. Ben een aantal keer met haar bij de dierenarts geweest, maar zonder succes. Het lijkt niet besmettelijk te zijn.

Nu ben ik 3 weken geleden weer naar een dierenarts gegaan, en die gaf mij de super-ornithosemix mee. 5 dagen, 3 dagen niet, dan nogmaals 5 dagen.

Thuisgekomen las ik de bijsluiter (carcinogeen, mutageen, neurotoxiciteit, erfelijke genetische schade, etc.....)

Nou..daar schrok ik zo van dat ik het nog steeds niet heb durven geven. Er moet wel echt iets gebeuren, het gaat op en neer met haar verkoudheid, het lijkt een soort bronchitis of zo.. En ze heeft er nu weer behoorlijk last van. Ze zit niet op de tocht.

Op internet kan ik er (te) weinig over vinden. Ook bijv. de dosering per lichaamsgewicht kan ik nergens ontdekken, ipv per liter drinkwater.

Mijn vraag is eigenlijk, hoe schadelijk is dit spul nou echt? Want als ik die bijsluiter moet geloven is dit echt niet iets wat ik haar wil geven. Of valt het allemaal wel mee, want er staan bij medicijnen vaker de meest bizarre waarschuwingen op het etiket..

En wat zou ik haar anders kunnen geven?

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Super Ornithosemix horror bijsluiter

Berichtdoor lnge » 25 mar 2018 00:43

search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=Ornithose+mix
Via de zoekfunctie (deze link) kan je meer over ornithosemix lezen. Er zijn hier toch wel wat mensen die er goede ervaring mee hebben.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5576
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Super Ornithosemix horror bijsluiter

Berichtdoor tuff cookie » 25 mar 2018 06:30

Als alternatief kun je eens Ornipar van Koudijs proberen.

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: Super Ornithosemix horror bijsluiter

Berichtdoor Jan Bollen » 25 mar 2018 08:18

Er wordt altijd van maar begonnen met iets dat werkt tegen bacteriën en waarschijnlijk is het een virus en daar helpen deze middeltjes niet tegen. Door bloedonderzoek laten vaststellen welk virus het is en daar de entstof tegen geven is de meest voor de hand liggende oplossing.
Als je ze laat uitzieken dan moet je ze krachtvoeding gaan geven in de vorm van insecten of eivoer.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Super Ornithosemix horror bijsluiter

Berichtdoor Fryske » 25 mar 2018 10:06

Vorig jaar had ik snot in de groep. Alle volwassen kippen zijn er doorheen gekomen met Ornipar van Koudijs. Je vermengt het in verhouding tot wat er aan gegeven wordt.

Helaas had ik op dat moment ook kuikens zitten tussen de 7 en 15 weken. Die heb ik uit voorzorg op de Ornipar gezet. Een kleine week na de volwassen kippen werden ze toch ziek. Van de DA Ornithosemix meegekregen, ook de super versie, en op twee na heb ik ze er allemaal door kunnen slepen. Geen bijwerkingen!

Ik ben echt tegen AB maar soms heb je geen keus!

Ik zou in geval van jouw hennetje Ornipar eens proberen. Vooral omdat je aangeeft dat ws. chronisch is.

Bosvrucht
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2016 15:05
Land: Nederland
M/V: V

Re: Super Ornithosemix horror bijsluiter

Berichtdoor Bosvrucht » 25 mar 2018 13:56

Okee, ik ga eerst op zoek naar Ornipar, als dat niet werkt kan ik altijd nog een bloedonderzoek laten doen of met die ornithosemix beginnen.

De bijwerkingen lijken ook eerder van toepassing op evt toekomstige kuikens van haar als ik dat goed begrijp.. Mutaties e.d. dat was ook waar ik zo van schrok (tjee dan is het echt heftige troep)

Bedankt voor de adviezen! :-D :idea:

Bosvrucht
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2016 15:05
Land: Nederland
M/V: V

Re: Super Ornithosemix horror bijsluiter

Berichtdoor Bosvrucht » 25 mar 2018 13:58

Ohh het is dus gewoon een homeopatisch middel... Fantastisch! Die ga ik bestellen :duimop:

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Super Ornithosemix horror bijsluiter

Berichtdoor Fryske » 25 mar 2018 15:07

:lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Ukelekuk
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 mar 2018 19:44
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Norg

Re: Super Ornithosemix horror bijsluiter

Berichtdoor Ukelekuk » 06 apr 2018 00:56

Hoi, ik ben degene die dit onderwerp plaatste, had steeds gedoe met mn wachtwoord dus een nieuwe account gemaakt.

Ik heb nu dus Ornipar gehaald, en dat heeft ze een aantal dagen gehad, dubbele dosering door het drinkwater, maar ze drinken erg weinig deze tijd van het jaar. Kan ik dit ook rechtstreeks in haar snaveltje geven met een spuitje? En zoja weet iemand de dosering per lichaamsgewicht? Ook hier heb ik niks over kunnen vinden op internet...

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19167
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Super Ornithosemix horror bijsluiter

Berichtdoor Isabel » 06 apr 2018 06:30

Over de dosering kan ik je niets zeggen, maar het geven van vloeistof met een spuitje rechtstreeks in de bek, vergt wel veel voorzichtigheid.
In de tong zit namelijk een luchtgat, als daar vloeistof in wordt gespoten is het niet best. Je moet dus, als ik je nu al niet te veel heb af weten te schrikken... ;) ... de spuit voorbij dat luchtgat brengen. En de kip daarbij goed in de houdgreep nemen.

Ikzelf doe het wel eens hoor, met het geven van AB. Maar het liefste heb ik het in pil vorm.

Kan je dat spul, als je de goede dosering weet, niet op een stukje brood ofzo doen? Brood is ook niet echt goed voor een kip, maar een klein stukje en voor een korte tijd...


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten