Wat zou er kunnen zijn met Catootje?

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Wat zou er kunnen zijn met Catootje?

Berichtdoor Isabel » 09 apr 2018 16:49

Hoe tam een kip wordt, en op wat voor manier die dat dan eventueel wordt, is per dier verschillend.
Ik zou vaak in de buurt van de dames zijn: beetje tuinieren, boekje lezen, wijntje of wat anders er bij, wat lekkers op de hand aan de dames voeren of bij je in de buurt op de grond leggen.
Ik zou ze niet direct oppakken, tenzij het uiteraard nodig is. Laat ze eerst maar aan de omgeving en aan jou wennen. Als ze meer aan je gewend zijn, kan je ze wat vaker oppakken. Ook handig als je ze bijvoorbeeld moet pakken om de nagels te knippen of op ongedierte te checken.

Nogmaals... hoe tam ze worden, is per dier verschillend. Koekie de Krulcochin schreeuwde in het begin letterlijk en figuurlijk moord en brand als ik haar oppakte en nu kan ze tijden bij mij op schoot zitten met haar ogen of dicht of op half zeven. :-)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Wat zou er kunnen zijn met Catootje?

Berichtdoor Fryske » 09 apr 2018 17:30

Gewoon lekker er bij gaan zitten. Rustige bewegingen, beetje kletsen. Meelwormpjes erbij wil zeker ook helpen. Ze komen dan vanzelf bij je. Dwingen werkt naar mijn mening niet.

Saartjebelle
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 mar 2018 14:04
Land: Nederland
M/V: V

Re: Wat zou er kunnen zijn met Catootje?

Berichtdoor Saartjebelle » 09 apr 2018 19:43

Bedankt voor al jullie tips... super

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Wat zou er kunnen zijn met Catootje?

Berichtdoor moriarty » 09 apr 2018 20:20

Verschilt echt ook per kip. Onze eerste kippen hebben geen zin om dichter dan een arm lengte te komen, dichterbij als we voer hebben, maar op veilige afstand als we onze arm strekken. Maar 1 van de nieuwe kippen is zo nieuwsgierig dat als we het hok aan het verschonen zijn komt ze even kijken en laat ze ook toe dat we haar over haar rugje en staartje aaien. Dus dat doen we dan ook met veel plezier :) Maar inderdaad, rustig aan doen, kleine bewegingen en lekkers doet wonderen :D

Saartjebelle
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 mar 2018 14:04
Land: Nederland
M/V: V

Re: Wat zou er kunnen zijn met Catootje?

Berichtdoor Saartjebelle » 09 apr 2018 20:57

Hoi hoi

Ik heb je blogs gelezen ( watvindik.nl/kippen)
Superleuk.. en dan ook nog eens met foto's erbij. Geweldig! Lijkt mij ook erg leuk om te gaan doen. Mischien dat ik me er eens in ga verdiepen. Heb je nog goede tips voor me ?

:shocked!: :shocked!:

Saartjebelle
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 mar 2018 14:04
Land: Nederland
M/V: V

Re: Wat zou er kunnen zijn met Catootje?

Berichtdoor Saartjebelle » 09 apr 2018 21:02

Isabel... wat een leuke foto van je lieverd.
Ik hoop dat ik dat ook nog eens mee ga maken in de toekomst :ilove:

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Wat zou er kunnen zijn met Catootje?

Berichtdoor moriarty » 09 apr 2018 21:05

Saartjebelle schreef:Ik heb je blogs gelezen ( watvindik.nl/kippen)
Superleuk.. en dan ook nog eens met foto's erbij. Geweldig! Lijkt mij ook erg leuk om te gaan doen. Mischien dat ik me er eens in ga verdiepen. Heb je nog goede tips voor me ?

Dank je wel, fijn om te horen! Niet echt tips... gewoon de dingen schrijven die je hebt meegemaakt! En bedenken wat je wilt delen met de mensen en dan al je vrienden op FB stalken :D En verder geniet lekker van je kipjes ;)


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten