Hoe geef ik mijn kuikentje een vieze smaak (ecologisch?)

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Ukelekuk
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 mar 2018 19:44
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Norg

Hoe geef ik mijn kuikentje een vieze smaak (ecologisch?)

Berichtdoor Ukelekuk » 12 aug 2018 11:43

Ongeveer een week geleden kwam er een nest kuikentjes uit bij mij in de boswal, er waren een paar naar beneden gerold en die heb ik terug bij de moeder gezet, maar er was eentje die duidelijk wat te vroeg is geboren, hij had nog niet al zijn donsjes, in zijn nekje en op zijn heupen had hij kale plekjes en hij is iets kleiner dan de rest.

Die heb ik toen meegenomen en bij mijn zijdehoentje Kimu gezet, zij was broeds, en heeft het kuikentje gelukkig geaccepteerd, maar volgens mij is het nu zo dat steeds als ze die kale plekjes ziet, denkt ze 'hee daar zit iets' en gaat ze daar (zacht) pikken. Hierdoor zijn die kale plekjes groter geworden, maar gelukkig zie ik geen wondjes.

Ik woon in het bos en heb geen brievenbus, dus op internet iets bestellen gaat niet. Weet iemand een huidvriendelijk huismiddeltje met een gore smaak wat ik misschien op die plekjes kan smeren?

Denk ook aan evt. middeltjes die kinderen soms op hun duim gesmeerd krijgen tegen t duimen? Of zo.... Alle tips zijn welkom, heb zelf net google al af gestruind zonder veel succes

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22992
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Hoe geef ik mijn kuikentje een vieze smaak (ecologisch?)

Berichtdoor Kip La La » 12 aug 2018 12:23

:gossip: Bestellingen gedaan via internet kun je op een ander adres/afhaalpunt (winkel/benzinepomp etc)
laten bezorgen.

Gebruikersavatar
Ukelekuk
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 mar 2018 19:44
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Norg

Re: Hoe geef ik mijn kuikentje een vieze smaak (ecologisch?)

Berichtdoor Ukelekuk » 12 aug 2018 13:35

Ja! Dat dacht ik dus ook! Maar als ik dat dan doe dan wordt het niet aangenomen en terug gestuurd, omdat ik pakje gemak had moeten gebruiken, maar het lijkt alsof t internet daar nog nooit van heeft gehoord... :crazyeyes: t is n beetje zo'n kastjenaardemuur verhaal

Of ik ben gewoon verstrooid, maar heb toch meerdere pogingen gedaan :?


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten