Bloedluis op de mens en ik raak ze niet kwijt

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Bloedluis op de mens en ik raak ze niet kwijt

Berichtdoor Chantal » 12 aug 2018 13:11

ik open een nieuw topic over bloedluis, omdat dit nu eigenlijk over mijzelf gaat, en ik graag wil weten hoe ik dit nu alweer zal moeten oplossen. Ik ben in elk geval van plan om morgen naar de huisdokter te gaan, wat een ellende :-(
Ik was zo roekeloos om vorige week zondag nietswetend het hok van de kippen schoon te maken terwijl het vol zal met bloedluizen, bijna doorzichtig, dus waarschijnlijk driftig op zoek naar bloed.
Ik zal er vol van. Douchen en nog eens douchen, mijn haar zelf verven :-o ik geraakte ze niet kwijt en voelde ze kriebelen op mijn hoofd, achter mijn oren en af en toe een piepkleine luis over mijn lichaam :-( ze waren toen doorzichtig.
Ik ben donderdag luizenshampoo gaan halen bij de apotheker. Ook dit heeft de luizen niet allemaal weggekregen uit mijn haar :-( ik voel nog steeds kriebels. Daarnet tewijl ik eet zie ik plots een piepkleine luis rennen over mijn arm, en die was niet meer doorzichtig maar had al kleur Ik vrees dus dat ze van mijn bloed drinken. Mijn echtgenoot heeft er geen last van. Ik word gek want ik heb het gevoel dat ze overal kriebelen, tis om zot te worden.
Het is dan toch geen waar dat bloedluis niet op de mens blijft zitten, ik ben het bewijs, het is vandaag één week dat ze op mij zitten :-(

Cecile357
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2018 13:13
Land: Nederland
M/V: V

Re: Bloedluis op de mens en ik raak ze niet kwijt

Berichtdoor Cecile357 » 12 aug 2018 13:45

Och Chantal wat een ellende!

Is het te kort door de bocht om olie te gebruiken, net wat in de hokken voorgeschreven wordt?
Zonnebrandolie of andere olie (massage/ babyolie?)

Geen idee verder, maar na het lezen van alles over bloedluis is dat het eerste wat in me opkomt.
Ben een beginner en behoorlijk onder de indruk van de ellende die bloedluis heet, dus schiet er gerust op als het niet klopt wat ik zeg.

Sterkte!

M vr gr
Cecile

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Re: Bloedluis op de mens en ik raak ze niet kwijt

Berichtdoor Chantal » 12 aug 2018 13:51

ach ik weet het zelf niet meer. Ik had ondertussen ook mijn haar in de verf gezet, toch een bijtend goedje, en daardoor waren ze niet dood. Heb me inderdaad al ingemeerd met vettige bodymelk, ook niet allemaal weg :-o luizenshampoo, ook niet allemaal weg !! Ik ga nu eens een warm bad vullen en er zo lang mogelijk in gaan liggen. Denk dat ik me zal wassen met die luizenshampoo !!! En deze nacht zal ik mijn taslamp bij me nemen in bed, en aansteken als ik iets voel kriebelen. Heb al onder en op mijn matras gekeken, alle beddegoed op 60 graden gewassen, omdat ik begin te denken dat ze in de slaapkamer zitten. Ik word helemaal paranoia. Mijn man heeft er geen last van, maar ik ga morgen na mijn werk naar de huisdokter achter een hopelijk werkend paardemiddel !!

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Bloedluis op de mens en ik raak ze niet kwijt

Berichtdoor jantien » 12 aug 2018 16:19

Je komt natuurlijk nog iedere dag weer met je kippen in aanraking en waarschijnlijk in de buurt van het bewuste hok? Dus zolang die krengetjes er zijn zul je last blijven houden.

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Re: Bloedluis op de mens en ik raak ze niet kwijt

Berichtdoor Chantal » 12 aug 2018 17:30

jantien schreef:Je komt natuurlijk nog iedere dag weer met je kippen in aanraking en waarschijnlijk in de buurt van het bewuste hok? Dus zolang die krengetjes er zijn zul je last blijven houden.


jammer genoeg ja, want ik moet nog in nog in het hok voor verdere behandeling. Maar nu niet meer onbeschermd. Ik heb een volledig pak mét kap van mijn broer, die gebruikt hij om auto's te verven. Ik koop morgen een badmuts :gutgut: zet die ook nog eens op. Denk dat ik zelfs mijn gezicht zal insmeren met slaolie :gutgut: rubberen laarzen vettig van het frituurvet dat ik eraan zal smeren en dan afkloppen dat er geen enkele luis meer aan mijn lijf kan zitten.
Die speciale aarde, diatomeeenaarde heb ik besteld en ik twijfel nu nog om ook Avimite te kopen. Een biomiddel om in het water van de kippen te doen ? Eens kijken of iemand hier ervaring mee heeft ?

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Bloedluis op de mens en ik raak ze niet kwijt

Berichtdoor lnge » 12 aug 2018 18:46

Een troost, ze planten zich niet voort in je huis.

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Re: Bloedluis op de mens en ik raak ze niet kwijt

Berichtdoor Chantal » 13 aug 2018 05:58

lnge schreef:Een troost, ze planten zich niet voort in je huis.


Het is inderdaad een troost stel je voor zeg. Miljoenen bloedluis in je huis, je mag de boel in de fik steken waahh


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten