Belgische tuimelaars

walram
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 nov 2010 20:20
Land: nl
M/V: M

Belgische tuimelaars

Berichtdoor walram » 10 jun 2013 19:55

Hallo, ik was op zoek naar duiven die vliegen, (mijn tussen kippen wonende zwarte Cauchois duiven zijn er inmiddels vast van van overtuigt dat ze ook kippen zijn en waarom zou je vliegen als je kunt lopen ).
Tijdens een bezoekje aan de markt in Mol zag en kocht ik een mooi koppeltje jonge (3 maanden) Belgische tuimelaars. Tuimelaars ( Iraks/Turkse) ken ik maar ik las thuis dat Belgische tuimelaars meer voliére vogels zijn dan vliegers.
De komende weken zitten ze in een hok op het platte dak, s' avonds verhuizen ze naar een broedhok in de kippen/duivenstal.
Heeft iemand ervaring met Belgische tuimerlaars en vrije vlucht ?

Overigens vind ik dat een duif hoe klein dan ook niet in een volière thuis hoort

groet Walram

Gebruikersavatar
marvin2985
Berichten: 1018
Lid geworden op: 02 mei 2010 15:27
Land: nederland
M/V: M
Locatie: amsterdam

Re: Belgische tuimelaars

Berichtdoor marvin2985 » 10 jun 2013 20:01

ik heb zelf geen ervaring met het soort maar van alle vroegere vliegsoorten heb je tegenwoordig de tentoonstellingskant en de vliegkant, geselecteerd op de voor hun belangrijke eisen, wil je vliegduiven dan moet je daar heel goed op letten.
bij de vds http://www.vliegduivensport.nl/ kan je vast wel iemand vinden die ervaren is met dit ras.
lid worden is sowieso erg leuk, je krijgt vaak een boekje met allemaal leuke verhalen over de sport en er zijn leuke uitstapjes.

gr, marvin


Terug naar “Duiven”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten