kwartels aanschaffen?

Gebruikersavatar
hollandsekriel
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 feb 2012 19:47
Land: Nederland
M/V: M

kwartels aanschaffen?

Berichtdoor hollandsekriel » 20 aug 2013 16:07

Hallo allemaal,
Ik heb een voliëre, (in tweeën gesplitst)
in de ene helft: kippen en duiven, en in de ander: eenden, grasparkieten, en binnenkort zebravinken.
Het gaat om de 2e helft, daar wil ik graag kwartels in omdat de eenden hun voer nooit op eten, ze laten altijd hetzelfde voer liggen ze pikken het lekkerste eruit. en als ik ze weinig geef eten ze alsnog alleen het lekkerste eruit. Dus dan wil ik graag kwartels er bij in zodat die het laatste voer eten. en ik vind ze hartstikke leuk ook nog :gulzig:. Maar mijn kippen verzopen altijd in de vijver, dus heb ik 2 vragen: Verdrinken kwartels ook in de vijver? Waarschijnlijk wel denk ik, Maar ook als ik ergens anders een bakje water neer zet?

Alvast bedankt
groetjes marijn :-D

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23009
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: kwartels aanschaffen?

Berichtdoor Kip La La » 20 aug 2013 16:41

En wie zegt dat de kwartels wel van het overgebleven eendenvoer kunnen overleven ?
Die beestjes hebben ook hun specifieke voedselbehoeften.

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: kwartels aanschaffen?

Berichtdoor brenda17 » 20 aug 2013 17:05

Hoe groot is de voliere dan? Want op een grote ruimte raak je ze natuurlijk kwijt.

Gebruikersavatar
KipjeBrecht
Berichten: 10316
Lid geworden op: 09 aug 2011 01:11
Land: Belgie
M/V: M

Re: kwartels aanschaffen?

Berichtdoor KipjeBrecht » 20 aug 2013 17:11

Parkieten krijgen toch ander voer dan eenden? Daar zullen ze dan ook van mee-eten toch?

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23009
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: kwartels aanschaffen?

Berichtdoor Kip La La » 20 aug 2013 17:47

Ik heb begrepen dat het usance was om kwartels te laten fungeren als "stofzuiger" van de volière maar dat er nu gemeend wordt dat deze dieren ook een specifieke voedingsbehoefte hebben.

Gebruikersavatar
hollandsekriel
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 feb 2012 19:47
Land: Nederland
M/V: M

Re: kwartels aanschaffen?

Berichtdoor hollandsekriel » 20 aug 2013 18:32

Maar ik geef alle dieren hetzelfde voer, op de zebravinken, vissen en parkieten na. ik heb speciaal voer wat voor: eenden, kippen, kwartels, ganzen, duiven, pauwen, fazanten, en zelfs voor konijnen is. Ze krijgen het in een schaal. dus dat kan toch geen kwaad??

Alvast bedankt
groetjes Marijn. :-D

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: kwartels aanschaffen?

Berichtdoor brenda17 » 20 aug 2013 18:56

brenda17 schreef:Hoe groot is de voliere dan? Want op een grote ruimte raak je ze natuurlijk kwijt.

janco96
Berichten: 1106
Lid geworden op: 03 aug 2009 09:25
Land: nederland
M/V: M

Re: kwartels aanschaffen?

Berichtdoor janco96 » 21 aug 2013 08:29

hollandsekriel schreef:Maar ik geef alle dieren hetzelfde voer, op de zebravinken, vissen en parkieten na. ik heb speciaal voer wat voor: eenden, kippen, kwartels, ganzen, duiven, pauwen, fazanten, en zelfs voor konijnen is. Ze krijgen het in een schaal. dus dat kan toch geen kwaad??

Alvast bedankt
groetjes Marijn. :-D

ik raad je eigenlijk aan om het niet bij elkaar te doen (de dieren) dat wordt vechten en knokken. ik hou zelf de regel aan: 1 diersoort per hok. dat is in het begin het beste. natuurlijk als je grote hokken hebt kan je mixen maar dan moet je goed opletten

Gebruikersavatar
Ons_Daantje
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 jun 2012 18:37
Land: Holland
M/V: V

Re: kwartels aanschaffen?

Berichtdoor Ons_Daantje » 21 aug 2013 11:44

Wij hebben pas een volière en mijn vader al heeel lang.. en die vertelde ons om geen parkieten en kwartels bij elkaar te zetten.. Dat overleven de kwartels niet... We hebben nu zebravinken en japanse kwartels en dat gaat echt heel goed samen.. Een erg leuk gezicht als ze samen op de grond aan het drinken en scharrelen zijn..

n0ralien
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 mar 2013 16:15
Land: Duitsland
M/V: V
Locatie: Süd-Bayern
Contacteer:

Re: kwartels aanschaffen?

Berichtdoor n0ralien » 05 nov 2013 15:00

Mijn kwartels zijn echt geen 'alles-eters' , ook zij nemen eerst overal de lekkerste hapjes uit.
Waarom moeten deze leuke beestjes de restjes opeten?

Daarom heb ik een basisvoer in pelletvorm, geen geneuzel met lekkere dingen eerst en verder krijgen ze wat lekkertjes extra, maar met mate. De basis blijft toch de brokjes.

groetjes


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten