agressie

Robin Schollaert
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2013 12:56
Land: Nederland
M/V: M

agressie

Berichtdoor Robin Schollaert » 09 feb 2014 10:21

hoi allemaal. Mijn kwartelvrouwtje is plots agressief geworden. Nu vraag ik me toch af hoe dit komt? Dit gebeurde plots van de ene dag op de andere toen ik haar potje met eten eruit nam vloog ze al 'bijtend' op me af en toen ik het potje terug zette gebeurde dit opnieuw. Weet soms iemand hoe dit komt of wat ik er kan aan doen? Komt het door de ouderdom? Of omdat ze nu alleen zit?

braser
Berichten: 786
Lid geworden op: 25 mei 2013 23:25
Land: nederland
M/V: M

Re: agressie

Berichtdoor braser » 09 feb 2014 11:27

Misschien broeds aan het worden?

n0ralien
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 mar 2013 16:15
Land: Duitsland
M/V: V
Locatie: Süd-Bayern
Contacteer:

Re: agressie

Berichtdoor n0ralien » 09 feb 2014 11:33

Bij mijn jonge kwartels (ca 11 weken oud) is ook 1 hennetje die helemaal in de stress zit.
Ze valt al haar zusjes aan en staat continue klaar om als een veer omhoog te schieten, helemaal strak in de veren.
Ik heb haar een paar dagen alleen gezet (een kooi naast haar zusjes), dus ze zag de anderen wel.
Gisterenavond heb ik haar teruggezet, maar helaas bleek vanmorgen dat ze nog steeds agressief is.
Ze leggen nog niet, dat komt omdat er nog niet genoeg lichturen per dag zijn.
Maar het kan zijn dat ze tegen de leg aanzitten en dat ze last van de hormoontjes heeft.

Ik wacht het nog even af, maar als het over een maand niet beter is, ben ik bang dat het een enkeltje braadpan wordt.

Als jouw kwartelhennetje alleen zit, zou ik toch overwegen om er wat meer hennetjes bij te zetten, deze dieren leven niet in eenzaamheid. Het zijn groepsdieren.

Dieter
Berichten: 4908
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:08
Land:
M/V: V
Locatie: Westkerke

Re: agressie

Berichtdoor Dieter » 09 feb 2014 11:49

Heb ik een tweetal weken geleden ook geconstateerd bij 1 van de hennetjes. Ik schrijf het toe aan het lengen van de dagen (vrouwen en hun hormonen, hé).

n0ralien
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 mar 2013 16:15
Land: Duitsland
M/V: V
Locatie: Süd-Bayern
Contacteer:

Re: agressie

Berichtdoor n0ralien » 09 feb 2014 13:29

jaja, enneh bedankt hè?!? :mrgreen:

n0ralien
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 mar 2013 16:15
Land: Duitsland
M/V: V
Locatie: Süd-Bayern
Contacteer:

Re: agressie

Berichtdoor n0ralien » 10 feb 2014 20:17

Gelukkig kan ik jullie vertellen dat het goed gaat.
Het gestresste hennetje is nog steeds helemaal gestresst, maar ik zie haar niet meer haar zusters en new-comers aanvallen.
Daar is het mij om te doen geweest.
Ze zitten nu allemaal weer bij elkaar , maar geen gepik, gevecht, gestress naar elkaar...

ze mag van mij haar eerste eitje gaan leggen

Robin Schollaert
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2013 12:56
Land: Nederland
M/V: M

Re: agressie

Berichtdoor Robin Schollaert » 12 feb 2014 16:31

Ik zal eens wat hennetjes bij halen met de lente. Dan zal ik samen met de nieuwe hennetjes in hun nieuwe verblijfplaats zetten


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten