fijn gemalen kippengraan mix voor kuikens kwartels?

Gebruikersavatar
diablodamian
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 mei 2011 16:30
Land: belgie
M/V: M
Locatie: België Moen

fijn gemalen kippengraan mix voor kuikens kwartels?

Berichtdoor diablodamian » 23 sep 2014 09:17

Hoi!
Nou heb ik gisteren eens naar de boerenbond geweest en gekeken achten kuikenmeel voor kwartels.
Ik heb namelijk Chinese dwergkwartel eieren in de broedmachine leggen. Maar als de eitjes uitkomen,
Heb ik natuurlijk kuikenmeel nodig. In de boerenbond hadden ze zakken van 5KILO! Maar wat ben ik met zo
Een grote zak, dus heb ik de vraag gesteld of ik nu eens kippen graan mix nu eens in de blinder (mixer) doen en
Heel fijn mix. En deze dan geef aan de kuikens.

Dit zou toch ook lukken of zit er in kuikenmeel nog iets anders in?
Behalve een hoop medicijnen.

Graag vlug nuttige informatie, alvast bedankt!

n0ralien
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 mar 2013 16:15
Land: Duitsland
M/V: V
Locatie: Süd-Bayern
Contacteer:

Re: fijn gemalen kippengraan mix voor kuikens kwartels?

Berichtdoor n0ralien » 24 sep 2014 13:41

*een-diepe-zucht-slakend* :puppydogeyes:


Waarom verdiep je je niet eerst in kwartels alvorens eraan te beginnen?
Kwartelopfokvoer moet 28-32% proteïne bevatten voor de eerste 3 levensweken.
Van 3-6 weken 24-28% proteïne en vanaf 6 weken kan je 18% proteïne in het voer geven.

KUIKENOPFOKVOER IS NIET GESCHIKT VOOR KWARTELS !!!

Als je het niet bij de boerenbond kunt vinden, zoek dan op internet.

succes ermee

Gebruikersavatar
diablodamian
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 mei 2011 16:30
Land: belgie
M/V: M
Locatie: België Moen

Re: fijn gemalen kippengraan mix voor kuikens kwartels?

Berichtdoor diablodamian » 24 sep 2014 13:57

bedankt voor de benadrukking op het woordje niet, maar ten eerste ik broed enkel de chineze dwerg kwartel
eieren uit van mijn schoonvader. die geeft een haantje en 2 hennetjes maar ze willen hun eieren niet uitbroeden.
ze leggen ze maar overal rond. nu heb ik ze allemaal te samen in de broedmachine, maar als de eieren uitkomen.
heb ik de volgende dagen voeding nodig voor hun. ben naar de boerenbond geweest daar hebben ze zakken van 5 kilo kwartelkuiken meel maar dit is echt te veel voor (12 eieren) neem nu 8 jongen.
of is dit vlug op?
http://www.avevewinkels.be/nl/dier/plui ... ementen#61



Bedankt voor de goede info noralien.

Gebruikersavatar
Siberianh
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 nov 2012 17:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: fijn gemalen kippengraan mix voor kuikens kwartels?

Berichtdoor Siberianh » 24 sep 2014 20:26

Hallo,

Hier krijgen de japanners tot heden ook gewoon kuiken opfok meel. Tot heden zijn ze er ook gewoon groot en gezond mee geworden. Al kan ik natuurlijk niet zeggen of ze wellicht veel forser waren uit gegroeid met een speciaal voer.
Mijn kuikenvoer zit op 20% eiwitten als ik dat online vergelijk met kwartelvoeders zie ik voor de rest ook geen enorme verschillen. Enkel in de prijs die ligt per kilo ruim 2 euro duurder.
Nu heb ik het zelf dus nog nooit getest en zoals gezegd worden ze hier ook groot op kuikenmeel 1.
Ben ik toch benieuwd of die 6% meer eiwitten voor enorme verschillen zouden zorgen? of dat dit minimaal is ?
Uiteraard zou het kunnen dat ik nu iets over het hoofd zie maar dan hoor ik dat graag :)

Gebruikersavatar
diablodamian
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 mei 2011 16:30
Land: belgie
M/V: M
Locatie: België Moen

Re: fijn gemalen kippengraan mix voor kuikens kwartels?

Berichtdoor diablodamian » 25 sep 2014 07:16

Ach dus jij geef kuiken opfokmeel. Ja dit zou voor mij geen kwaad kunnen. Mits ik volgend jaar hopelijk ook kippen kuikens rond lopen zal hebben. Dit kan ik dan gebruiken voor hun. Maar ik kan misschien voor het kuiken meel een toevoeging doen van het eiwitten. Insecten paté of gemalen visvoerkorrels dit hem ik ook gelezen op het internet en gezien op Youtube. Daar deden ze kippenvoer met gemalen oesterschelpen en dan steurkorrels (vissoort steur) dit alles samen mixen tot een fijne mix en dit gaven ze dan aan de kwartels. Hierdoor zou ik wel kleine hoeveelheden kunnen maken voor mijn toekomstige kwartel kuikens.

Iemand nog goede ideeën? :o :gossip:


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten