Kwartels houden, tips?

Gebruikersavatar
LindaRomy
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mar 2013 18:41
Land: Nederland
M/V: V

Kwartels houden, tips?

Berichtdoor LindaRomy » 20 jan 2015 14:26

Hallo!

Ik denk er aan om kwartels te nemen, als hobby, met als voordeel soms een eitje.
We hebben al drie kippen (orpington krielen) met een grote ren + nachthok.
Ik heb gelezen dat je kwartels niet bij kippen kan houden, dus ik ben dan ook zeker van plan, als ik ze aanschaf, een nieuw hok te gaan bouwen. Ik heb me oog laten vallen op Japanse kwartels en het worden dan waarschijnlijk 4 stuks. Wat ik graag zou willen weten:
1. Is het oke om een paar kwartel hennen te houden zonder een haan? We hebben namelijk wel een grote tuin, maar jammer genoeg ook buren.. Ik vind dit zelf ook makkelijker, omdat ik niet aan fokken doe en je dan ook niet rekening hoeft te houden met het aantal hennen op een haan.
2. Is een nachthok van 2 bij 1 oke? En hoe groot moet ongeveer de ren zijn?
3. In het binnen hok wil ik graag zand als bodembedekking gebruiken, maar kan de ren als ondergrond uit gras bestaan? Dan heb ik bij de kippen namelijk ook gedaan.

Tips or tricks, laat het me graag weten! :)

Groetjes, Romy

Swoentje
Berichten: 2260
Lid geworden op: 13 mei 2012 11:50
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Sprang-Capelle

Re: Kwartels houden, tips?

Berichtdoor Swoentje » 20 jan 2015 15:56

Gebruik de zoekfunctie eens op kwartels. Dan vind je al heel wat info.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22987
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Kwartels houden, tips?

Berichtdoor Kip La La » 20 jan 2015 17:18

Japanse kwartels zijn fijn!
Ik heb er zelf een Cal. Kuifkwartelhaan bijzitten maar het lijkt me geen probleem om ze zonder haan te houden.
Ik denk dat ze blij zullen zijn met gras onder hun voetjes, k probeer zelf van alles om het ze naar de zin te maken; zand, zaagsel, een hoekje met stro, conifeertakken in een hoek opgesteld als hutje, heideplantjes, kruidenplantjes van de Lidl, kleine boompjes, een polletje gras, van die konijnentunnels...
Mijn haantje maakt wel gebruik van het nachthokje maar de hennen jammer genoeg niet, ik heb ze er maar heel zelden ingezien, ws gaat het concept van een trappetje hen boven de pet.


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten