Ruil

Els Venhuizen
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2016 23:08
Land: Nederland
M/V: V

Ruil

Berichtdoor Els Venhuizen » 04 mei 2016 09:16

Hallo beste mensen,

Van mijn dochter een chinese dwerg kwartel (grijs/wit, hen) gekregen. De rede was dat zij telkens door agressie kaal geplukt werd. Onervaren als ik was, vond ik bij de dieren ambulance een japanse dwergkwartel (wit/ haan) als gezeldschap. Dit ging ong 6 weken goed. De chinese dwerg kwartel is nu de agressor. Zij rent vaak dreigend achter de Japanse Haan aan en plukt hem kaal. Zet haar daarom bij dit gedrag, even apart.

Nu mijn vraag, wil iemand met mij ruilen? Ik zoek dus,

of : een Japanse dwerg Hen, en jij krijgt dan een chinese dwerg kwartel (hen).
Of : Een Chinese dwerg kwartel haan (pastel), en jij krijgt een Japanse dwerg kwartel haan (wit)

Hoop dat dit slaagt.
Woonachtig in Zoetermeer.
Groet Els.

Gebruikersavatar
Siberianh
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 nov 2012 17:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: Ruil

Berichtdoor Siberianh » 09 mei 2016 19:27

Beide soorten worden bij voorkeur gehouden in een verhouding van 1 haan op 3 hennen. Dit om de hennen wat te ontzien voor de haan. Deze kunnen een behoorlijk drang tot voortplanten hebben. Dan nog is er rond deze tijd nooit een hen die geen kale nek heb daar de haan zich hier nog al aan vast grijpt :)

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22992
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Ruil

Berichtdoor Kip La La » 09 mei 2016 20:16

Ik heb mijn Japanse haantje nu zelfs apart zitten (de ren in 2en gedeeld) omdat hij zó als een gek op zijn drie hennen springt. Eentje was helemaal kreupel zelfs. Ik hoop echt dat hij wat rustiger wordt na de lente.

Gebruikersavatar
Siberianh
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 nov 2012 17:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: Ruil

Berichtdoor Siberianh » 10 mei 2016 18:39

Daar ik momenteel wat rustig zit in de kwartels en eigenlijk nog maar 1 haan had die ik niet echt direct kwijt raakte afgelopen winter, vervolgens toch maar besloot te houden en al 2 nieuwe hennen voor besteld had zitten. Kreeg ik van de week een verzoek van een andere liefhebber die dacht 3 hennen 1 haan te hebben maar de eieren bleven onbevrucht. Dus een missertje met de haan dit bleek een hen te wezen. Dus ik me haantje kado gedaan je moet elkaar wel is helpen immers ;) Toen ik de haan bracht werd deze gelijk bij de dames gezet. Eigenlijk heb ik nog niet eerder met een dier mee gemaakt die hier niet licht door van slag raakt door verhuizen en enkele dagen nodig hebben om te wennen. Echter toen de haan uit zijn kooitje werd gehaald en een dame in vizier kreeg werd gelijk geregeld waar die voor kwam ;)
Op dit gebied zitten ze niet stil en zijn ze zeker niet voorzichtig. Hier ook wel is een kreupelen gehad was ook vrij snel weer over. Wat dat betreft zijn het toch wel zeer taaie diertjes vind ik als ze eens wat mankeren is het ook zo weer over.


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten