Legnood kwartel

Dinekevogel
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2016 20:54
Land: Nederland
M/V: V

Legnood kwartel

Berichtdoor Dinekevogel » 21 jun 2016 12:39

Goedemiddag,

ik heb een vraag zoals de meesten zeggen,
Mijn kwartel heeft last van legnood, ik heb van alles geprobeerd ; in warm,koud water/ cloaca gemasseerd met sla olie, buikje een beetje gemasseerd zodat die eitjes wat naar beneden komen want ik denk dat er inmiddels wel 4 a 5 eieren inzitten... ze waggelt nog wel rond en ik vind haar vrij helder. Ze zit nu onder een warmte lamp, maar wat zou ik nog meer kunnen doen zonder haar in de problemen te werken? ze eet verder goed en krijgt ook grit..

Gebruikersavatar
Siberianh
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 nov 2012 17:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: Legnood kwartel

Berichtdoor Siberianh » 27 jun 2016 22:19

4-5 eieren bij legnood? Zover mij ervaring met vogels en legnood komt het ei er niet uit red het diertje het niet. Dus vraag ik me af of dit een leggende hen is of voor de eerste keer? En waarom je denkt dat ze legnood heeft? Vogels met legnood ogen namelijk ook nooit gezond en of fit. Of dat is mijn ervaring in ieder geval.

Dinekevogel
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2016 20:54
Land: Nederland
M/V: V

Re: Legnood kwartel

Berichtdoor Dinekevogel » 28 jun 2016 11:55

Ben naar de vogelarts geweest,zaten 3 versteende/vervomde eieren in.. die hebben er dus al langer gezeten en kan alleen operatief verwijderd worden, zolang ze nog gewoon fit oogt en goed eet heb ik haar weer in de voliere, mocht het anders worden zal het waarschijnlijk of een spuitje worden of al te laat zijn.


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten