Kwartelvrouwtjes vechten

Murdoc156
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2017 09:40
Land: Nederland
M/V: M

Kwartelvrouwtjes vechten

Berichtdoor Murdoc156 » 09 aug 2018 15:15

Ik heb 2 Japanse kwartels, die nogal schichtig zijn (zeker 1 van de 2), sinds 2 anderen zijn overleden, dus het leek me een goed idee om 2 kwartels bij te plaatsen. Ik heb vandaag een mannetje en een vrouwtje gekocht, maar het dominante vrouwtje dat ik al had heeft zich vol gestort op het nieuwe vrouwtje, tot bloedenstoe (bij de ogen).
Ik had echter verwacht dat het mannetje de rust zou herstellen, maar deze wordt ook achterna gezeten (maar bijt ook van zich af en wordt dus niet verwond).
Om verdere verwondingen te voorkomen (ik hoop dat ze het gaat halen), heb ik het dominante vrouwtje apart gezet (een hekje tussen buiten- en binnenhok).

Ik ga kijken of het gedrag veranderd, en wellicht volgend weekend het hekje weghalen.

Heeft iemand nog andere tips, of is dit een situatie die zal blijven bestaan (en moet dus 1 van de 2 definief apart?

klaasj
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 okt 2006 13:02
Land:
M/V: V

Re: Kwartelvrouwtjes vechten

Berichtdoor klaasj » 09 aug 2018 21:23

Meestal is voor het samenvoegen van elkaar onbekende kwartels het beste te doen door ze allemaal in een voor hun onbekende omgeving te plaatsen waardoor zelfvertrouwen en territoriumdrift niet opspelen. Je kan ook de oude vogels eerst apart zetten en dan de nieuwelingen in het verblijf plaatsen maar dan heb je het probleem misschien omgekeerd en zijn de oude dieren de klos als je die er weer bij voegt. Dus t beste alle dieren in een onbekende omgeving plaatsen en als ze daar goed met elkaar om gaan de hele groep in het oorspronkelijke verblijf plaatsen.


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten