ronquire x vleeskalkoen

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: ronquire x vleeskalkoen

Berichtdoor danielb » 27 mar 2018 09:27

al zeker 1 hen is aan de leg.
maar geen haan en ga ik waarschijnlijk in het kort op zoek gaan naar een ronquire haan....

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: ronquire x vleeskalkoen

Berichtdoor danielb » 08 apr 2018 18:18

beide hennen zijn aan de leg,maar 1 van de hennen is weer zo een zaag geval.
die mag binnenkort ergens anders naartoe,maar eerst een nieuwe haan vinden.
heb ik nog maar 1 hen voor 1 haan,maar tis een hen van 15 kg en er zal een ronquirehaan komen die minder als de hen zal wegen en dus geen probleem om ze als koppel aan te houden.

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: ronquire x vleeskalkoen

Berichtdoor danielb » 13 apr 2018 01:35

het zaag geval mag voorlopig nog blijven,want tis gestopt met zagen omdat ze broeds is :gutgut:
de andere hen doet het goed en voelt zich goed in gezelschap van de kippen...
zelden gezaag (en ook niet zo irriterend als de andere) en niet meer als anders ondanks ze als enigste kalkoen nog rondloopt tijdens de dag.
niet verwonderlijk,want ze slaapt met slecht weer ook bij de kippen...
net als haar moeder dat deed...
voorlopig toch bij standpunt blijven om dit jaar geen kalkoen ronde uit te broeden dit jaar...
nog wel twijfel of ik beide hennen nog ga bijhouden dit jaar of maar alleen de brave en niet zagende hen tenopzichte van de irriterend zagende en agressieve hen (naar kippenhanen) om dan volgend jaar pas terug kalkoenhaan aan te schaffen.
op zich ben ik geen voorstander om van 1 soort maar 1 dier te houden,maar als het gaat in dit geval,dan kan dat dit jaar wel eens gebeuren...
momenteel nog te veel kippen broed projectjes die ik eerst wil doen...
maar ook proberen om alles 1 voor 1 te doen dit jaar,want brengt soms meer werk mee dan een mens verwacht :gutgut:

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: ronquire x vleeskalkoen

Berichtdoor danielb » 17 jun 2018 01:30

bij deze misschien 1 van de laatste fotos van de kalkoenen.
(in dit geval kalkoenhen)
Afbeelding
ze zit in positie om getreden te worden ;) ,maar het plan om een nieuwe kalkoenhaan aan te schaffen ben ik toch niet van plan voorlopig.
dus misschien dat ik laatste hen ook maar wegdoe omdat ik mij meer wil gaan focussen op de kippen.
maar wat ik nu wel weet is dat hybride effect naar groei toe bij kalkoenen zeer effectief is.
maar slachten doe ik zowiezo al niet graag en hoe groter de dieren zoveelste minder graag ik het doe.
als ik op korte tijd beslis om deze hen toch weg te doen en ik wil terug beginnen,dan weet ik wel dat het met een ronquirehaan (hermelijn) x zwarte vleeskalkoenhennen zal zijn omdat die misschien ook autosexend zijn...
en het blijft een dilemma,want deze hen komt van een witte vleeskalkoenhen die pas na 3 jaar kuikens heeft bezorgd....
zo een moeilijk project geweest,maar ik moet keuzes maken...

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: ronquire x vleeskalkoen

Berichtdoor danielb » 24 jun 2018 00:50

vandaag knoop doorgehakt en laatste kalkoenhen weggedaan.
ik ga me nu wat meer focussen op de kippen...,want kalkoenen brengt elk jaar toch een pak meer werk met zich mee en het moet plezant blijven he ;)
jaren plezier aan gehad,maar na een tijd ook minder tijd voor andere projecten verder uit te voeren.
dus nu ook wat meer tijd en ruimte om misschien projectje mulard eenden (waarschijnlijk pas volgend jaar) eens uit te voeren.
en wie weet komen er daarna al snel terug kalkoenen....(zal er vanaf hangen hoe snel ik ze mis ;) )


Terug naar “Kalkoenen, fazanten, parelhoenders, pauwen, struisvogels enz.”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten