kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen, nu overleden

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
lola
Berichten: 165
Lid geworden op: 29 jul 2008 09:34
Land: DE
M/V: V

Re: kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen door geplet ei! LEEFT NOG!

Berichtdoor lola » 25 jun 2012 22:56

hahaha nee, dat denk ik ook niet :mrnono:

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen door geplet ei! LEEFT NOG!

Berichtdoor José » 25 jun 2012 23:04

Als ie het donderdag nog gewoon goed doet is er niets aan de hand en is het ws een normaal gezond kuiken inmiddels.
Wel een sterk staaltje van zowel kuiken als verzorger. Als dat zo gaat: heb je een echte goede kloek voorhanden waar je het onder kan plaatsen? Of is moeder inmiddels nogal broedsaf aan het worden? (Ik heb het uiteraard niet over de Brahma die het ei geplet heeft) Dan zou ik het woensdag of donderdag terug plaatsen onder de kloek en die lompe Brahma verbannen naar elders.

En nee, of je nou eigen kippen eet of niet: Brahma's zijn niet de kippen die je bij voorkeur eet. Maar dat is off-topic. ;)

Gebruikersavatar
lola
Berichten: 165
Lid geworden op: 29 jul 2008 09:34
Land: DE
M/V: V

Re: kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen door geplet ei! LEEFT NOG!

Berichtdoor lola » 25 jun 2012 23:12

de kloek waar ie onder "hoort" zit, na verschoning van het nest en dus ook het verstoren van het broedklimaat helaas, (kon niet anders, zat helemaal onder de ei vulling van prematuurtje) op de drie overige eieren.. Zou mooi zijn als de dit kleintje terug accepteert.
De lompe brahma gaat overdag, als de broedende hen van het nest af kan, de komende dagen mooi in het grote hok hoor!! was eigenlijk niet van plan hier een hobby van gaan te maken ;-)

Gebruikersavatar
kippetjeukkepuk
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 feb 2011 10:32
Land: nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen door geplet ei! LEEFT NOG!

Berichtdoor kippetjeukkepuk » 25 jun 2012 23:48

ah het gebeurt dus vaker dat brahma's hun eieren pletten?
Hier zit ik ook te wachten op de mogelijkheid dat het laatste ei dat aan't uitkomen is het zal redden.
Het ene ei is geplet tijdens het uitkomen vanmiddag.. zo sneu om te zien.
Het andere kuiken is verstoten, gepikt en overleden. ik zit nu te wachten op wat er gaat gebeuren met het laatste kuiken van de 3. als het moet sluit ik me aan bij de "red het kuiken" nachtbrakers team.

Geweldig dat je het premature kuiken tot nu toe al zo op de been hebt gekregen.!!! :duimop:

Gebruikersavatar
lola
Berichten: 165
Lid geworden op: 29 jul 2008 09:34
Land: DE
M/V: V

Re: kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen door geplet ei! LEEFT NOG!

Berichtdoor lola » 25 jun 2012 23:57

brahma´s doen het vaker ja.. komt omdat ze zo lomp en zwaar gebouwd zijn blijkbaar.

Wat sneu van dat uitkomende eitje joh. en het kuikentje is ook dood geplet dan??
Zal duimen dat je laatste eitje nog uit mag komen en je tenminste 1 leuk kuikentje er aan over houdt! :cool:

Gebruikersavatar
lola
Berichten: 165
Lid geworden op: 29 jul 2008 09:34
Land: DE
M/V: V

Re: kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen door geplet ei! LEEFT NOG!

Berichtdoor lola » 26 jun 2012 07:55

Even een update :)

gisteren nog een paar 2ml spuitjes gevonden en daarmee aan het voeren geslagen. gisteren voordat ik naar bed ging 0,5 eierdooier en mss 0,1 ors. ´s nachts 0,5 eierdooier en net 0,2 eierdooier en 0,2 ors. als ik de spuit tegen het snaveltje houd begint ie zelf slikbewegingen te maken en gaat het bekje een beetje open. hij heeft ook al een keer ontlasting gehad nu. nog wel waterdun maar groen en wit van kleur (blijft op de hydrofiele luier liggen,dus makkelijk te beoordelen)
Het kost m allemaal wel veel energie. als je m oppakt voel je dat ie meer spierspanning heeft, gaat ook op zijn pootjes zitten (hetzij wat doorgezakt) en steun zoekend op vleugeltjes. verzet zich ook als je m om rug probeert te draaien dus dat ie met zn rug in mijn hand met buikje en pootjes naar me toe is.
na een voersessie is ie uitgeteld.

al met al en zit er vooruitgang in..
volhouden kleintje!!!

Gebruikersavatar
kippetjeukkepuk
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 feb 2011 10:32
Land: nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen door geplet ei! LEEFT NOG!

Berichtdoor kippetjeukkepuk » 26 jun 2012 08:30

ik blijf ook duimen dat je kuikentje na al deze inspanning steeds sterker blijft worden.
respect voor alle moeite die je er in stopt, dat doet niet iedereen je na.

Helaas is ook mijn laatste kuiken gesneuveld. de ene was idd helemaal met ei en al geplet. dit laatste kuiken is vermoedelijk door een nagel beschadigd, vond het vanmorgen meer dood als levend. terwijl het om 4 uur nog vrolijk onder moeder zat. mijn brahma dames zijn bij deze ontslagen als moeders. dat ga ik niet nog een x met ze proberen. hoe spannend en leuk broedeitjes ook mogen zijn.
zo'n spijt dat ik dit laatste kuiken er vannacht niet onder vandaan heb gehaald... :puppydogeyes:

hopelijk loopt het met jouw kuiken beter af

Gebruikersavatar
lola
Berichten: 165
Lid geworden op: 29 jul 2008 09:34
Land: DE
M/V: V

Re: kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen door geplet ei! LEEFT NOG!

Berichtdoor lola » 26 jun 2012 09:39

he wat jammer :puppydogeyes:

tja.. respect etc. vind het natuurlijk wel leuk om te lezen.
maar ik vind het niks meer dan normaal dat ik het tenminste probeer om m in leven te houden en groot te krijgen. :oops:
Gelukkig heb ik er de tijd voor.. ben huismoeder dus dat scheelt al weer, dat ik niet voor een baas werk.

Vooralsnog ga ik er van uit dat ie het niet zal overleven. maar ik hoop zeer zeker het tegenovergestelde.

Kan dat zomaar ja, áls ie meer wakker is en zich gedraagt als een "normaal" op tijd geboren kuiken om m dan bij de betreffende kloek met kuikens te zetten (ervan uit gaande dat minstens 1 eitje uitkomt nog van die drie) en zo ja, tot welke leeftijd kan dat dan? accepteerd een kloek dat probleemloos? ben zo bang dat ie dan dadelijk doodgepikt wordt oid.
zou het gemakkelijkste zijn als dat gewoon kan.

Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 mei 2012 09:43
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gouda

Re: kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen door geplet ei! LEEFT NOG!

Berichtdoor Mart » 26 jun 2012 10:15

Fijn om te lezen dat het al iets beter gaat zeg!
Zou echt een mooi verhaal zijn als de kleine later groot is en mensen zeggen wat een mooie kip.
Ik blijf duimen!

Gebruikersavatar
elderman9
Berichten: 3912
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:30
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Finsterwolde ( Groningen )

Re: kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen door geplet ei! LEEFT NOG!

Berichtdoor elderman9 » 26 jun 2012 10:34

Hoi Lola


Nou volgens mij zijn wij bijna buren :mrgreen: Ik kan je helaas niet helpen, heb hier geen ervaring mee.
Ik hoop dat het kuikentje het gaat maken, daar duim ik voor. En dat het gezelschap krijgt van nog een kuikentje.



Ineke


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten