Geslacht kuikens

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
Choco en Mipje
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 apr 2017 21:34
Land: Nederland
M/V: V

Re: Geslacht kuikens

Berichtdoor Choco en Mipje » 23 mei 2017 21:03

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn mijn drie pracht kippen! :ilove: Durft iemand in te schatten wat het geslacht is (zijn van 10 maart ongeveer) en welke kleur is de "witte"?

Wit: Mipje
Bruin: Choco
Zwart: Dropje

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Geslacht kuikens

Berichtdoor Trea » 24 mei 2017 10:14

AnoukR schreef:Hmmm daar vrees ik ook voor..
We gaan wel sowieso binnenkort een aantal sabelpoot hennetjes (die met zekerheid hen zijn :puh2: ) bijhalen maar ik hoop dat het dan lukt om deze drie allemaal te houden zonder dat dit problemen geeft. We zouden max. nog drie hennetjes bijhalen dus als deze drie allemaal hanen zijn werkt dat echt niet vrees ik :?

Ik zie 2 gespikkelde (koekoek?) haantjes en een buff hennetje. Omdat de haantjes samen opgroeien en met voldoende ruimte en hennen heb je dan kans dat het goed gaat.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Geslacht kuikens

Berichtdoor Trea » 24 mei 2017 10:26

Afbeelding

Dit zijn mijn drie pracht kippen! :ilove: Durft iemand in te schatten wat het geslacht is (zijn van 10 maart ongeveer) en welke kleur is de "witte"?

Wit: Mipje
Bruin: Choco
Zwart: Dropje

De witte is zo te zien wel wit maar niet zuiver wit.
Aan de hand van de houding /langere nek doe ik een gokje: de bruine hen. De andere twee haantjes. Maar ik ben zeker geen kenner van zijdehoenders. Ik weet alleen dat het bij zijdehoenders langer duurt om verschil te zien dan bij de gewonere rassen.

Gebruikersavatar
AnoukR
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 mei 2017 07:55
Land: Belgie
M/V: V

Re: Geslacht kuikens

Berichtdoor AnoukR » 24 mei 2017 13:02

Trea schreef:
AnoukR schreef:Hmmm daar vrees ik ook voor..
We gaan wel sowieso binnenkort een aantal sabelpoot hennetjes (die met zekerheid hen zijn :puh2: ) bijhalen maar ik hoop dat het dan lukt om deze drie allemaal te houden zonder dat dit problemen geeft. We zouden max. nog drie hennetjes bijhalen dus als deze drie allemaal hanen zijn werkt dat echt niet vrees ik :?

Ik zie 2 gespikkelde (koekoek?) haantjes en een buff hennetje. Omdat de haantjes samen opgroeien en met voldoende ruimte en hennen heb je dan kans dat het goed gaat.


De gespikkelde zijn Sabelpootjes citroenporselein van 9 weken oud, de andere is een Brahma buff colombia van 7 weken oud. Denk je echt dat dit een hennetje zou kunnen zijn? Ik weet niet op welke leeftijd Brahma haantjes ongeveer een kammetje krijgen maar deze heeft momenteel nog geen enkel teken van een kammetje. Hij/zij stond wel erg laat in de veren (is nog steeds niet 100% bevederd) en over Brahma's wordt soms gezegd dat haantjes later in de veren zouden komen... Zou wel goed nieuws zijn als deze een hennetje is want anders zitten we met een gigantisch grote Brahma-haan + 2 kleinere haantjes :shock:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Geslacht kuikens

Berichtdoor Trea » 24 mei 2017 16:45

Ik ben zeker geen Brahma expert. En ik was er bij t bekijken van de foto's van uit gegaan dat de kuikens even oud waren.
De meeste haantjes laten met 7 weken wel iets meer van een kammetje zien. Dus het vermoeden blijft dat de buff een hennetje is. Ik ga voor je duimen dat het ook echt een hennetje blijkt te zijn.

Gebruikersavatar
AnoukR
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 mei 2017 07:55
Land: Belgie
M/V: V

Re: Geslacht kuikens

Berichtdoor AnoukR » 31 jan 2018 18:13

Even een update ter info:

het Brahma-kipje bleek wel degelijk een hennetje te zijn en is nu deze reus geworden (grote gele kip naast de sabelpootjes op de foto):
Afbeelding

Een paar weken geleden legde ze haar eerste eitje :gulzig:

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Geslacht kuikens

Berichtdoor danielb » 02 feb 2018 22:01

:duimop:
trouwens een leuke dame.


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MilMol en 5 gasten