Eierrekje

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Eljeehaa
Berichten: 199
Lid geworden op: 12 sep 2017 14:06
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Deurne, Noord-Brabant

Re: Eierrekje

Berichtdoor Eljeehaa » 23 jan 2018 18:41

jantien schreef:Leuk zijn ze he.
Ik heb er nog eentje van mijn opa, een antieke met emotionele waarde.
Door mijn opa ben ik later ook aan oa. kippen begonnen :ilove:


Zeg Jantien, zojuist je album bekeken ... wow ... diep onder de indruk van je beestenspul zeg ....

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Eierrekje

Berichtdoor Fryske » 23 jan 2018 19:45

Echt wel een mooie herinnering Jantien! Die van Wyan zien er ook top uit. Ik moet 'onze' timmerman binnenkort maar eens vragen

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Eierrekje

Berichtdoor jantien » 24 jan 2018 09:26

Eljeehaa schreef:
jantien schreef:Leuk zijn ze he.
Ik heb er nog eentje van mijn opa, een antieke met emotionele waarde.
Door mijn opa ben ik later ook aan oa. kippen begonnen :ilove:


Zeg Jantien, zojuist je album bekeken ... wow ... diep onder de indruk van je beestenspul zeg ....


Dank je :-D
Ben ik ook nog iedere dag, maar ze leven niet allemaal meer die op de foto's staan hoor :mrnono:

Eljeehaa
Berichten: 199
Lid geworden op: 12 sep 2017 14:06
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Deurne, Noord-Brabant

Re: Eierrekje

Berichtdoor Eljeehaa » 24 jan 2018 10:47

Ik vergeet telkens weer hoe mooi andere kippen zijn als ik naar de mijne kijk ... en grote Brahmas - waarvan ik echt vind dat ze anders zijn dan de krielvorm - man wat zijn ze toch mooi ... sorry ... vrouw, wat zijn ze toch mooi ... Het andere beestenspul óók, maar grote Brahmas ... ze hebben zo'n trotse verschijningsvorm met die lieve hooghartige blik ... goed ... andere keuzes gemaakt ... en dan kijk ik naar mijn eigen beestenspul en plotseling loopt er een trotse pauw bij .... IK!

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Eierrekje

Berichtdoor jantien » 24 jan 2018 13:22

En zo is het dan toch ook goed en wie weet, ooooooit brahma's ;) ?

Eljeehaa
Berichten: 199
Lid geworden op: 12 sep 2017 14:06
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Deurne, Noord-Brabant

Re: Eierrekje

Berichtdoor Eljeehaa » 24 jan 2018 15:19

Ben een krielenman .... en de Brahmakriel - hoe mooi dan ook - is niet van hetzefde kaliber als een grote Brahma ... dus: nee, die tijd heb ik gehad. Ik had ze trouwens in 7 kleuren... en de colombiawit waren en vind ik nog steeds het mooist (zoals de hagelwitte leghorn, de geelbuff cochin, de blauwe Andalusiër ... enz. , ik heb van elk ras toch een favoriete kleur.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Eierrekje

Berichtdoor jantien » 24 jan 2018 21:23

Brahmakrielen vindt je niet veel meer.
Ik heb er nog twee ( hadden grote zullen zijn volgens fokker :frown: , zijn schatten van beesten maar inderdaad bij lange na niet zo imposant als de groten en ik vind over het algemeen het karakter van grote dieren erg fijn en gemoedelijk.
Dat zie je ook terug in het houden van meerdere hanen bij elkaar, bijna nooit een probleem.
Alhoewel ik hier ook meerdere krielhanen heb lopen. Maar die zijn hier zowieso allemaal opgegroeid en schijnbaar is mijn groep dieren tolerant zoals ik dat ook graag zie. En het scheelt ook dat ik de ruimte heb,maar voor de nacht zitten ze allemaal in de vosproof ren van ca 100m2 en ook dat gaat goed :duimop:

Eljeehaa
Berichten: 199
Lid geworden op: 12 sep 2017 14:06
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Deurne, Noord-Brabant

Re: Eierrekje

Berichtdoor Eljeehaa » 24 jan 2018 22:15

Tja ... Ukkelse baardkrielen zijn ook rustig. Burmakrielen, zijdehoenkrielen en sabelpoten kunnen verrekkelingen zijn. Brahmakrielen ook. Zit volgens mij vechtbloed in. En lang nuet alle grote rassen zijn gemoedelijk. Ik heb eens een Black Jersey Giant gehad ... beessie viel iedereen (behalve mij) aan. Was vreemsd genoeg niet vruchtbaar, dus van de hormonen kwam het niet (denk ik). Dan word ik liever achterna gezeten door een Serama .... ;) Voor mij had ie wel wat respekt. Ik kreeg ém voor de helft van de prijs als ik em uit de ren durfde te halen. Dat durfe ik .... (makkelijk was het niet).
Maar grote Brahmas en grote Wyandottes en Orpingtons en Sultans ... schatten van beesten.

Maar er zijn niet zoveel Brahmakrielen meer ... Bij het Oneto wel ... Trouwens, ik moet niet zoveel naar dat soort tentoonstellingen gaan ... word gauw gretig en moet met alle mact mijn zelfbeheersing houden, anders koop ik weer wat ik niet kan gebruiken, alleen maar omdat het zo mooi (en lief) is ...

Gebruikersavatar
Wyan
Berichten: 233
Lid geworden op: 16 sep 2017 21:32
Land: Nederland
M/V: M

Re: Eierrekje

Berichtdoor Wyan » 24 jan 2018 22:36

Om nog even bij het eierrekje te blijven, deze fraaie oude rekjes vond ik ook nog :gulzig:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Eljeehaa
Berichten: 199
Lid geworden op: 12 sep 2017 14:06
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Deurne, Noord-Brabant

Re: Eierrekje

Berichtdoor Eljeehaa » 24 jan 2018 23:23

geinig .... ik vind de oudere mooier ... eh ... zal toch niet aan mijn leeftijd liggen ... :frons:


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten