Allergrootste blunder ooit.

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Eljeehaa
Berichten: 199
Lid geworden op: 12 sep 2017 14:06
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Deurne, Noord-Brabant

Re: Allergrootste blunder ooit.

Berichtdoor Eljeehaa » 02 feb 2018 17:59

Huh ... topic was dood door onderkoeling en redding door op lichaam plaatsen ... opmerking was beter onder warmtelamp ... mijn voorgaande opmerkingen gingen over de dieren die in leven zijn ... Waarom is dit plotseling "off topic"? Begrijp ik niet.
Leek me ook belangrijk genoeg om te weten voor in het vervolg ... En nou krijg ik zo'n opmerking ...Ik snap het niet ... en onderkoeling door water is ook onderkoeling .... :roll: :?: :( Dit gaat niet om wie gelijk heeft !!!

Laat maar weer ...!

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5576
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Allergrootste blunder ooit.

Berichtdoor tuff cookie » 02 feb 2018 18:02

Piroska
Volgens mij heb je instinctief goed gehandeld. De kuikens voelen jouw levenskracht als je ze tegen je huid houdt en nemen die over ! Dat hebben de kuikens meegekregen en dat krijgen ze op zo'n kritiek moment niet onder de lamp. Daarna als ze weer zijn gaan leven dan natuurlijk wel onder de lamp.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11768
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Allergrootste blunder ooit.

Berichtdoor jantien » 02 feb 2018 18:24

Eljeehaa schreef:Huh ... topic was dood door onderkoeling en redding door op lichaam plaatsen ... opmerking was beter onder warmtelamp ... mijn voorgaande opmerkingen gingen over de dieren die in leven zijn ... Waarom is dit plotseling "off topic"? Begrijp ik niet.
Leek me ook belangrijk genoeg om te weten voor in het vervolg ... En nou krijg ik zo'n opmerking ...Ik snap het niet ... en onderkoeling door water is ook onderkoeling .... :roll: :?: :( Dit gaat niet om wie gelijk heeft !!!

Laat maar weer ...!


Wat jij wilt........

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Allergrootste blunder ooit.

Berichtdoor lnge » 02 feb 2018 20:11

tuff cookie schreef:Piroska
Volgens mij heb je instinctief goed gehandeld. De kuikens voelen jouw levenskracht als je ze tegen je huid houdt en nemen die over ! Dat hebben de kuikens meegekregen en dat krijgen ze op zo'n kritiek moment niet onder de lamp. Daarna als ze weer zijn gaan leven dan natuurlijk wel onder de lamp.

Wanneer je ze opwarmt met je eigen lichaamswarmte is dat vergelijkbaar met onder de kloek. En qua temperatuur altijd goed. Zo heb ik ook wel eens een ziek konijn mee in bed genomen :gutgut:
Overigens heb ik ook wel eens gehoord van die methode bij mensen, wanneer iemand onderkoeld is, bloot met een ander onder een deken. Het opwarmen gaat dan ook geleidelijk. (Geen bijgedachten aub ;) )

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5576
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Allergrootste blunder ooit.

Berichtdoor tuff cookie » 02 feb 2018 20:36

:duimop:

Piroska
Berichten: 128
Lid geworden op: 15 mei 2012 19:48
Land: Hongarije
M/V: V
Locatie: Hongarije

Re: Allergrootste blunder ooit.

Berichtdoor Piroska » 02 feb 2018 20:51

Lieve mensen, wat fijn zo veel reacties, en ja, ik heb instinctief gehandeld, mijn tiet was lichaamswarmte en ik kon ze voelen... onder de lamp zou er een afstand zijn en ik zou elke minuut moeten kijken.

De 2 zijn allebei opgeknapt, dankzij mijn tiet... of het nu de beste beslissing was of niet... ze leven...ik zou, als ze dood zouden zijn gegaan, dat liever tegen mijn lijf hebben gehad dan in een stomme kuikenbak, dat was mijn keus, en godzijdank..leven ze nog. Ze gaan geweldig nu. Ik vertelde dit verhaal alleen maar om andere mensen te attenderen op mijn fouten, ik zat niet te wachten op kritiek, die geef ik mijzelf wel..

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11768
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Allergrootste blunder ooit.

Berichtdoor jantien » 02 feb 2018 21:05

Was van mij ook zeker geen kritiek hoor, vond het alleen een wat aparte oplossing :mrgreen: maar hopelijk had je dat al begrepen.
Maar toch prachtig dat de kuikens het hebben overleefd en blunders......breek me de bek niet open :roll: Ook hier door schade en schande heel wat wijzer geworden hoor :oops:

Piroska
Berichten: 128
Lid geworden op: 15 mei 2012 19:48
Land: Hongarije
M/V: V
Locatie: Hongarije

Re: Allergrootste blunder ooit.

Berichtdoor Piroska » 02 feb 2018 21:13

Woehaa Jantien, ik had jouw reactie wel als kritiek gezien, maar nu je zegt dat dat het niet was... dan niet dus! thanks voor de input in elk geval, ik ben zo blij dat de kuikjes leven, ik zal over een aantal weken een foto van de 2 plaatsen ... hier krijgen ze nooit namen, maar deze 2 tietjeskuikens blijven toch speciaal :-)

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11768
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Allergrootste blunder ooit.

Berichtdoor jantien » 02 feb 2018 21:18

Dan toch maar een gepaste 'tietennaam' voor die twee bedenken :lol:

Piroska
Berichten: 128
Lid geworden op: 15 mei 2012 19:48
Land: Hongarije
M/V: V
Locatie: Hongarije

Re: Allergrootste blunder ooit.

Berichtdoor Piroska » 02 feb 2018 21:21

Hahahahaha ik kan echt niks bedenken wat gepast is hahaha


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten