eenden eieren

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
kippeneenden
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 apr 2018 12:15
Land: Nederland
M/V: M

eenden eieren

Berichtdoor kippeneenden » 20 mei 2018 14:25

Hallo Allemaal,

Ik stel hier mijn vraag omdat het bij het eendenforum weinig tot laat gereageerd word.


Ik heb een koppel mandarijn eendjes die eieren hebben gelegd (op een of andere manier is ze niet broeds geworden)
Nu heb ik 6 eieren in de broedmachine en aankomende week moeten deze uitkomen...
Net toen ik de eieren aan het luchten was voor de laatste keer (dag 25) en ik de broedmachine weer aandeed ontplofte een ei in de broedmachine, het bleek te gaan om een rot ei.
Nu is mijn vraag of je deze kan herkennen aan de buitenkant? want ik ben bang dat er nog meer tussen liggen.

Alvast bedankt

-+-kip-+-
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 sep 2016 19:22
Land: Nederland
M/V: M

Re: eenden eieren

Berichtdoor -+-kip-+- » 20 mei 2018 14:55

Het lijkt mij dat de rotte eieren die er tussen liggen nogal stinken :crazyeyes: . Kun je ze daaraan niet herkennen?

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: eenden eieren

Berichtdoor danielb » 20 mei 2018 18:47

kans is groot als de andere eieren toch nog goed waren...deze nu allemaal naar de knoppen zijn...
hoe oud waren de eieren toen ze in de broedmachine gingen?

kippeneenden
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 apr 2018 12:15
Land: Nederland
M/V: M

Re: eenden eieren

Berichtdoor kippeneenden » 20 mei 2018 19:02

Ik ruik niks rots of vies.. De eieren waren een week toen ze erin gingen.. en met schouwen zag het er allemaal ook redelijk uit.
Nu moet ik wel zeggen dat de schaal van het rotte ei voor een groot deel zwart was!?

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: eenden eieren

Berichtdoor danielb » 20 mei 2018 23:25

je zult wel iets ruiken he,want een ontploft rot ei stinkt uren in de wind en dat moet toch in de broedmachine blijven hangen he :gutgut:
schouwen doe ikzelf trouwens regelmatig omdat ik er zo de eieren met mogelijks afgestorven embryos kan verwijderen.
iets dat je niet wilt is dat een ei gaat rotten en dan openspringt...
daarom is schouwen op verschillende tijden zeeer belangrijk.
wanneer had je laatst geschouwd?


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense en 12 gasten