Waar kan ik vleeskuikens kopen?

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Sjoerd
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 jun 2019 12:32
Land: Nederland
M/V: M

Re: Waar kan ik vleeskuikens kopen?

Berichtdoor Sjoerd » 06 jul 2019 21:39

Ik voer nu 200g meelwormen per kg toe. Ik Doe dit pas net maar de groei gaat wel steeds harder

benthuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 dec 2019 22:43
Land: Nederland
M/V: V

Re: Waar kan ik vleeskuikens kopen?

Berichtdoor benthuis » 26 dec 2019 10:18

Sjoerd, ik ben wel benieuwd naar je kuikens! Wat is je conclusie qua voer?

Sjoerd
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 jun 2019 12:32
Land: Nederland
M/V: M

Re: Waar kan ik vleeskuikens kopen?

Berichtdoor Sjoerd » 26 dec 2019 10:58

Ik heb nu 3 keer geslacht en ben nu even gestopt ivm winter. Bijzonder genoeg groeide de eerste kuikens het sloomst van allemaal, de tweede ging al een stuk beter en groeide de kippen voor de slacht 110gram per dag. Terwijl op de site van Hubbard staat dat ze eigenlijk niet boven de 100gr per dag zouden moeten komen. Ik heb eigenlijk 1 ding anders gedaan met deze cyclus en dat is geen dure meelwormen, maar opfokkorrel. Ik heb wel een hoge kwaliteit korrel dus deze is wel duur, maar het resultaat was er. De laatste kuikens groeide het beste van alles. In het begin binnen gehouden omdat het buiten koud was. Na een paar weken naar buiten gegaan, waar ze alleen maar sneller groeide. Ik heb ze uiteindelijk een week eerder geslacht, omdat de haan al boven de 3,5kg zat. Ik ben er erg enthousiast over en heb in de afgelopen tijd heeeeel veel geleerd door dit forum en ervaring.

Sjoerd
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 jun 2019 12:32
Land: Nederland
M/V: M

Re: Waar kan ik vleeskuikens kopen?

Berichtdoor Sjoerd » 26 dec 2019 11:00

Het ras is trouwens hetzelfde ik deed alleen echt bepaalde dingen verkeerd in het begin waardoor ze slecht groeide

benthuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 dec 2019 22:43
Land: Nederland
M/V: V

Re: Waar kan ik vleeskuikens kopen?

Berichtdoor benthuis » 26 dec 2019 11:10

Das goed om te horen! Denk dat het in NL nog ontbreekt aan kennis over kleinschalige opfok...
Grote schaal lukt wel... , maar die moeten zichzelf ook opnieuw gaan uitvinden ben ik bang.
Dit forum is denk ik een van de schaarse bronnen voor onze specifieke situatie..(Heb een PBtje gestuurd)

frankip
Berichten: 2955
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Waar kan ik vleeskuikens kopen?

Berichtdoor frankip » 26 dec 2019 11:39

Welke korrel heb je gebruikt ?

Sjoerd
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 jun 2019 12:32
Land: Nederland
M/V: M

Re: Waar kan ik vleeskuikens kopen?

Berichtdoor Sjoerd » 26 dec 2019 11:51

Agruniek vleeskuiken universeel

frankip
Berichten: 2955
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Waar kan ik vleeskuikens kopen?

Berichtdoor frankip » 26 dec 2019 12:12

dank je

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Waar kan ik vleeskuikens kopen?

Berichtdoor danielb » 27 dec 2019 00:30

met 200 gram meelwormen per kg voer zullen ze wel moeten groeien ;-)
maar tis niet de bedoeling dat je vleeskippen meelwormen gaat bijvoederen,want dan word het HEEL kostelijk.
met de juiste voeding zullen vleeskuikens ook al goed genoeg groeien.
ze moeten natuurlijk wel droog en warm zitten,want dat is ook belangrijk.
en natuurlijk niet TE warm,want das ook weer niet goed he ;-)

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Waar kan ik vleeskuikens kopen?

Berichtdoor danielb » 27 dec 2019 00:38

Sjoerd schreef:Ik heb nu 3 keer geslacht en ben nu even gestopt ivm winter. Bijzonder genoeg groeide de eerste kuikens het sloomst van allemaal, de tweede ging al een stuk beter en groeide de kippen voor de slacht 110gram per dag. Terwijl op de site van Hubbard staat dat ze eigenlijk niet boven de 100gr per dag zouden moeten komen. Ik heb eigenlijk 1 ding anders gedaan met deze cyclus en dat is geen dure meelwormen, maar opfokkorrel. Ik heb wel een hoge kwaliteit korrel dus deze is wel duur, maar het resultaat was er. De laatste kuikens groeide het beste van alles. In het begin binnen gehouden omdat het buiten koud was. Na een paar weken naar buiten gegaan, waar ze alleen maar sneller groeide. Ik heb ze uiteindelijk een week eerder geslacht, omdat de haan al boven de 3,5kg zat. Ik ben er erg enthousiast over en heb in de afgelopen tijd heeeeel veel geleerd door dit forum en ervaring.


had dit later gelezen dan je vorige bericht.
je hebt dus geen meelwormen meer gevoederd en is inderdaad niet nodig voor vleeskuikens.
gelukkig heb je nu een goede opfokkorrel gevonden :duimop:
die 100 gram per week ivm de site van hubbard is waarschijnlijk een gemiddelde van de hennen en hanen.
als jij meer hanen hebt,dan kan dat gemiddelde hoger liggen.
ben wel benieuwd naar de leeftijd van de haan die op 3,5 kg zat???
en de prijs van je voeding???


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten