Hok/ren groot genoeg?

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
debbykippetjes
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 okt 2014 12:05
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hok/ren groot genoeg?

Berichtdoor debbykippetjes » 17 jan 2019 11:15

hoi hoi terug van weggeweest!
Wij hebben inmiddels het idee van loslopen van onze 14 overgebleven kippen maar losgelaten en de overdekte ren op stahoogte uitgebreid tot ie drie keer zo groot is.
De dames en heren (zeer binnenkort niet meer zoveel heren maar dat weten die arme stakkers nog niet) blijken bijzonder graag dicht op elkaar te gaan zitten in het achterste stukje van het nachthok, en als het waait of regent hebben ze niet eens veel zin om de ren in te lopen. Wellicht zijn dat hun Spaanse genen,
ze houden niet van kou. Als het alleen gaat om een nachthok is het, mits het supergoed geventileerd is , en ze kunnen er naar eigen wens uit, dus niet zo gauw te klein lijkt me. Moet je alleen wel zeker zijn dat de ren goed roofdierproof is.
en eerlijk gezegd, beter 1 keer blauwe vingers en veel geklooi voor het bouwen van een fijn, praktisch te onderhouden hok dan daarna jarenlang aanklooien met een onprettig pokkeding.
Zelf zijn we aan de slaag gegaan met betonplex, lekker naadloos, met aan een kant een volledig te openen kant. Tegen poetstijd houd ik een vierkante emmer onder de open kant en schuif zo het vuile zaagsel erin, toppie!

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19169
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hok/ren groot genoeg?

Berichtdoor Isabel » 17 jan 2019 13:03

Volgens mij heb je je vergist in het topic... :mrgreen:

braser
Berichten: 786
Lid geworden op: 25 mei 2013 23:25
Land: nederland
M/V: M

Re: Hok/ren groot genoeg?

Berichtdoor braser » 17 jan 2019 21:04

Zonde van je geld.
En de kwaliteit van zo een hok is ook nul :mrnono:
Vraag een handige vriend of buurman een mooi degelijk hokje te bouwen met dat geld.
Gaat wel iets meer kosten denk...maar dan is het wel degelijk en goed :duimop:
Anders ben je 260 euro voor niks kwijt :huil:

lekkerding
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2018 21:07
Land: Gelderland
M/V: V

Re: Hok/ren groot genoeg?

Berichtdoor lekkerding » 18 jan 2019 19:00

Dankjewel Braser (en anderen voor de reacties)

Hoe graag ik het ook wil, als ik het doe wil ik het inderdaad ook wel goed doen. Zeker nu er hier in de buurt een steenmarterplaag blijkt te zijn. Ik krab mezelf dus nog even verder achter mijn oor.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten