Vloer te glad.

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
Yona
Berichten: 100
Lid geworden op: 19 mar 2006 21:52
Land:
M/V: V
Locatie: Denderleeuw

Vloer te glad.

Berichtdoor Yona » 20 mar 2006 18:49

Ik ben momenteel volop bezig met het maken van 2 extra kippenhokjes.
ongeveer 1m op 1m.
Dit met een vloer op een hoogte van ongeveer 60cm, zo kunnen ze nog onder hun hok ook.
Voor de vloer heb ik betonplex gebruikt.
Maar als ik het zo zie, nu bij het verven, denk ik dat deze vloer te glad zal zijn voor mijn kippetjes.
Waarom betonplex, gemakkelijk te reinigen en zeer goed bestand tegen vocht.

Heeft iemand een oplossing? :roll: :roll:

Gebruikersavatar
buldog
Berichten: 7075
Lid geworden op: 11 apr 2005 22:36
Land: Friesland
M/V: M
Locatie: (Frl)
Contacteer:

Berichtdoor buldog » 20 mar 2006 18:56

Ik denk inderdaad ook dat dat te glad zal zijn.
Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van welke bodem bedekking je gaat gebruiken.
Maar anders zou het misschien een oplossing zijn om de bodem met een stuctuur verf te behandelen.
Let wel het wordt dan ook moeilijker schoonmaken.
Dus ik zou het zoeken in de soort bodembedekking.

Succes

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Berichtdoor lnge » 20 mar 2006 18:59

Gewoon een goed gladgestreken stuk gaas op leggen, ik heb van dat groen geplastifiseerde rechthoekige gaas daarvoor gebruikt met vakken van 5 bij 10 cm, dat is vrij stijf. Daar overheen je zaagsel of wat dan ook, werkt perfect!

Gebruikersavatar
Sjaakje
Berichten: 4901
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:59
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

Berichtdoor Sjaakje » 20 mar 2006 19:02

Doe zand door de verf heen of, nog beter, smeer de vloer in met lijm, zand erover strooien, laten drogen en de niet vastgeplakte zandresten eruit vegen. Daarna nog een verflaag er overheen, het wordt dan stroef maar niet pijnlijk voor je handen.

Gebruikersavatar
Yona
Berichten: 100
Lid geworden op: 19 mar 2006 21:52
Land:
M/V: V
Locatie: Denderleeuw

Berichtdoor Yona » 20 mar 2006 21:22

Als men gaas op de grond legt, belemmert dit niet het scharrelen van de kippen?

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Berichtdoor monique » 20 mar 2006 21:27

Persoonlijk vind ik dat hopeloos met schoonmaken, want er blijft vanalles onder en achter steken.

Tenminste we hebben 1 stal waar met gaas randen zijn afgezet, en dan is hopeloos.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Berichtdoor lnge » 20 mar 2006 21:27

Nee want t komt direct op de bodem van t nachthok, dus niet ruimte daar onder laten, dan zijn het gewoon ribbeltjes tegen t uitglijden, ze hebben er absoluut geen last van, alleen maar profijt! Eigenlijk leg je t neer als een matje en bij het schoon maken haal je het er gewoon even uit, je moet t ook niet vast maken. Het werkt echt en is helemaal niet lastig op deze manier!

Gebruikersavatar
dirk
Berichten: 3140
Lid geworden op: 19 jan 2006 06:41
Land:
M/V: V
Locatie: gelieve in te vullen

Berichtdoor dirk » 20 mar 2006 21:36

ik heb een rooster met gaas gemaakt voor de uitkomstkast en het is moeilijk schoon te maken,ik vind het idee van sjaakje goed !
Maar als het 1x1m is kan je toch van die groene matten(precies gras) in pvc halen ?Die kan je afstomen en er terug inleggen.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Berichtdoor lnge » 20 mar 2006 21:47

Ik bedoel ook niet een rooster, dat is idd lastig maar gewoon een los stukje stevig gaas.
Je kan bij de bouwmarkt ook gaaspanelen kopen, die hebben vakjes van 5 bij 5 cm, je knipt dat gewoon op maat iets kleiner dan de bodem van je nachthok en je legt het neer. En als je je hok schoon maakt til je het er uit nog voor je je bodembedding er uit haalt, dat valt er gewoon door. dat ding stoffer je gewoon af! Het is gewoon zo simpel en makkelijk.

Gebruikersavatar
babs
Berichten: 2156
Lid geworden op: 18 dec 2005 21:59
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: drenthe, Oranje

Berichtdoor babs » 20 mar 2006 22:23

Hoi, ik heb als bodem ook betonplex en dan hennepstrooisel er over heen. Ik heb mn kippen nog nooit zien uitglijden hoor!!!!!!!! ;)


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten