Kippenhok bouwen

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
Drentse hoenderskriel
Berichten: 1247
Lid geworden op: 24 dec 2005 17:33
Land:
M/V: V
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Drentse hoenderskriel » 20 jun 2006 13:50

Ik de boekjes staat voor de ren 1m2 voor 1 grote kip, dusja wat moet ik daar van zeggen.

Ik hou nu ook 5 krielen, 3 grote, 6 kuikens op 10m2 en die kippen van mij hebben het prima naar hun zin.

Dat kwam uit de boekjes dus dat heb ik doorgegeven.

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Berichtdoor gonda » 20 jun 2006 13:53

Drentse hoenderskriel schreef:Ik de boekjes staat voor de ren 1m2 voor 1 grote kip, dusja wat moet ik daar van zeggen.

Ik hou nu ook 5 krielen, 3 grote, 6 kuikens op 10m2 en die kippen van mij hebben het prima naar hun zin.

Dat kwam uit de boekjes dus dat heb ik doorgegeven.

hoi kun je me een plezier doen en eens kijken van welk jaar van uitgifte die boekjes zijn?

Gebruikersavatar
Drentse hoenderskriel
Berichten: 1247
Lid geworden op: 24 dec 2005 17:33
Land:
M/V: V
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Drentse hoenderskriel » 20 jun 2006 18:57

Ik heb hem net terug gebracht naar de bieb maar uit mijn hoofd gezegt uit 1978 of zo.
Redelijk oud iniedergeval, er stond daar in dat kippen een groter nachtohok nodig hebben dan een ren.
en nog meer troep.
Volgen dat boekje mag ik 4 krielen per m2 ren houden dat word bij mij dus 40 krielen voor de ren, belachelijk toch, maar op 16m2 kan je wel 12 hennen houden naar mijn mening ruim 1,3m2 per hen, dat lijkt mij wel voldoende.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten