Vroeger was alles beter......

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Evita
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 okt 2006 21:33
Land:
M/V: V
Locatie: Doetinchem

Vroeger was alles beter......

Berichtdoor Evita » 22 jul 2008 13:50

Vroeger was alles beter………………………………………- ……
Vroeger hadden wij het als kippen veel beter en makkelijker. We liepen op de boerderij en hadden de deal met de boer dat hij onze voortplanting mocht reguleren. Hij haalde onze eieren weg en hield hiermee ook onze populatie op een aanvaardbaar niveau. Woningnood hadden we hierdoor niet, dus van een steeds meer stijgende hokprijs hadden wij geen last. We belanden ook weleens in de soep/oven/pan of grill. Peper zout op ons of in een enkel geval veel speciaal voor ons geprepareerde kruiden.
Toen begon ineens voor ons de ellende ………………….. door allerlei invloeden moesten er ineens meer van ons komen en werden wij in zogenoemde legbatterijen gestopt….hutje mutje werden wij helemaal gestressed. We belanden ineens in allerlei vreemde situaties zoals, Ajam Pedis, Roti, Shoarma, Doner, Kip Tandoori, enz. Wat werd het leven een hel en ingewikkeld.
Uiteindelijk kwam de mensheid tot inkeer en werden wij dmv het koopgedrag van al onze echte fans een beetje gered van ons leed. De scharrelproducten kwamen in. Wij kregen ineens iets meer ruimte en konden weer normaal ademhalen. De ingewikkelde situatie betreffende de situatie nadat je de nek omgedraaid was bleef……..waar kwam je in hemelsnaam in terecht ???
Momenteel is het erg hot om scharrelkip te zijn en moeten wij ineens scharrelen. Pffffffffff, was het leven maar zoals vroeger………….. lekker simpel en met de ruimte !
Vroeger was alles beter…………
……

Robert
Berichten: 6102
Lid geworden op: 18 jun 2005 20:42
Land:
M/V: M

Re: Vroeger was alles beter......

Berichtdoor Robert » 22 jul 2008 22:40

Ik vraag me af voor wie dit bedoeld is.. ??

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: Vroeger was alles beter......

Berichtdoor Jan Bollen » 22 jul 2008 22:59

Knap geschreven, zo is het nu eenmaal.

Gebruikersavatar
baru0501
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20 jun 2008 22:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Warfstermolen (Friesland)
Contacteer:

Re: Vroeger was alles beter......

Berichtdoor baru0501 » 22 jul 2008 23:16

Ach, ik denk dat het een kippetje om het even is als welk gerecht het eindigt hoor..

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Vroeger was alles beter......

Berichtdoor Lies » 22 jul 2008 23:25

Pfff wat een nuchtere reacties! :P Ja, vroeger was er veel beter, niet alles.. Leuk en creatief geschreven ;-)
Doe mij een boerderijtje..

Gebruikersavatar
baru0501
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20 jun 2008 22:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Warfstermolen (Friesland)
Contacteer:

Re: Vroeger was alles beter......

Berichtdoor baru0501 » 22 jul 2008 23:44

Dan doe ik jou wel wat kippetjes! :gutgut:

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Vroeger was alles beter......

Berichtdoor Lies » 22 jul 2008 23:57

Da's goed :zon: Maar dan wil ik ook ezels!

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Re: Vroeger was alles beter......

Berichtdoor wodkacola » 23 jul 2008 09:12

vroeger was alles beter, ja ja.

vroeger werden kippen, op het einde van hun leven, met heel veel in kratjes gepropt, dan werden die kratjes naar de poulier, of naar de markt gebracht, als ze naar de markt gingen, dan stonden die kippen de hele dag in de blaakende zon, en kregen, geen water en eten, het zelfde bij de poulier, als ze bij de poulier kwamen, werden die kratjes boven op elkaar gezet, als kip^zijnde hand je pech als je in de onderste kratjes belanden, want dan werd je als laatste verkocht, en stond je daar soms een paar dagen, en zonder water en voer natuurlijk.

mijn oma woonde vroeger boven een poulier ;) , en nee het was vroeger dus niet beter

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Vroeger was alles beter......

Berichtdoor Lies » 23 jul 2008 15:51

vroeger werden kippen, op het einde van hun leven, met heel veel in kratjes gepropt


Dat is nog steeds hoor alleen niet aan het einde van hun leven. Als je ziet hoe dat gaat.. dan hoef je misschien wel geen kip meer.

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Re: Vroeger was alles beter......

Berichtdoor wodkacola » 23 jul 2008 16:09

Lies schreef:
vroeger werden kippen, op het einde van hun leven, met heel veel in kratjes gepropt


Dat is nog steeds hoor alleen niet aan het einde van hun leven. Als je ziet hoe dat gaat.. dan hoef je misschien wel geen kip meer.


je wil niet weten hoe de kratjes uitpuilde vroeger. ze konden zich echt niet keren, de vleugels en veren staken gewoon uit die kistjes

ik zeg niet dat het nu goed is, maar het was vroeger zeker niet altijd beter, en vooral niet voor dieren,
die hadden vroeger helemaal geen rechten


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten