Zitstok hoogte

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
RodrigoCosta
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 aug 2017 21:31
Land: Nederland
M/V: M

Zitstok hoogte

Berichtdoor RodrigoCosta » 07 sep 2017 10:22

Lieve mensen,

Inmiddels geniet ik elke dag enorm van mijn kipjes. Ze doen het hartstikke goed, zijn actief, scharrelen en elke dag minder angstig. Toch twijfel ik nog over één ding en vandaar dit topic, want ik kan het maar beter vragen en eventueel tijdig aanpassen dan dat de kippetjes er straks onder lijden.

Het gaat om de hoogte van de zitstok. Overal staat: afhankelijk van het ras tussen de 25 en 80cm. Nergens staat echter per ras hoe hoog de zitstok dan precies moet zijn. Wel staat overal dat ze het best op dezelfde hoogte zijn om ruzie te voorkomen.

Nu heb ik veel verschillende rassen. Mijn Pavlovjes zijn met een volwassen gewicht van 1,4kg de kleinste, mijn Brahma met 4kg de grootste. De rest zit allemaal tussen de 2,5kg en 3kg volwassen gewicht.

Wat is nu de perfecte hoogte voor de zitstokken? En misschien toch eentje lager doen voor de Brahma, die voor geen meter kan vliegen (en mogelijk de Cochin die ik er nog bij krijg)?

Ik hoor het heel graag!

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11768
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Zitstok hoogte

Berichtdoor jantien » 07 sep 2017 13:23

Niet zo benauwd doen over de hoogte van de zitstokken, is niet nodig :mrnono:
Brahma's komen gerust op een zitstok op een hoogte van 1 meter, probleem is echter met de zware dieren dat die vaak veel liever op een plank zitten ipv een stok.
Pllaats de zitstokken/planken allemaal op ongeveer 50/70 cm ( ik weet niet hoe hoog jouw hok is?) en dan komen ze er allemaal op :duimop:

RodrigoCosta
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 aug 2017 21:31
Land: Nederland
M/V: M

Re: Zitstok hoogte

Berichtdoor RodrigoCosta » 07 sep 2017 13:26

Haha duidelijk! Mijn hok is 2.5 meter hoog dus dat is het probleem niet!


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten