Winter is coming

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11744
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Winter is coming

Berichtdoor jantien » 21 feb 2018 19:07

Ish schreef:Hallo Jantien.

Ik heb net je fotoalbum bekeken, wat een beeldschone kippetjes en hanen, ik zag ook dat ze vrij rond lopen, en ik zag een grote hoge heg.
Mijn vraag is heb je die heg aan de onderkant dichtgemaakt? En hoe? Ik wil de heg mijn tuin ook aan de onderkant dichtmaken. Kunnen ze lekker rond scharrelen.
Voor de kou maak ik de ren deels dicht met bubbeltjes plastic, en heb zaagsel gehaald.


Hallo Ish,

onder de ligusterhaag is het niet dicht, naast de haag is nog een ruimte van zo'n halve meter waarna een hek staat.
Onder de beukenhaag heb ik het wel afgezet maar al heel lamg geleden toen haag nog een haagje was.
Zo goed als mogelijk vrij dicht gaas er tegen aan gezet en is nu een beetje vergroeid met de takken van de haag. Het is even een gepruts maar dan heb je ook wat ;)

Ish
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:54
Land: nederlandroodwitblau
M/V: V

Re: Winter is coming

Berichtdoor Ish » 23 feb 2018 20:08

Hoi Jantien.
Dank voor je reaktie, zodra de ergste kou uit de lucht is, ga ik mijn heg ook dicht maken.
Er komt een gure noord oosten wind, heb de ren grotendeels dicht gemaakt met bubbel plastic, hoe denk jij en de rest van de forum leden hierover?
Gezellig weekend :-D

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Winter is coming

Berichtdoor Kip La La » 23 feb 2018 20:55

Ik heb doorzichtige platen om de ren gezet, al een tijdje trouwens, en stro op de helft van de renvloer.
Verder ligt er in het nachthok een dik pak stro en daar hangen ze ook graag in rond met lage temperaturen.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Winter is coming

Berichtdoor Isabel » 24 feb 2018 06:26

Ik heb hier ook rondom de overdekte ren al enige tijd doorzichtige, plastic platen gezet. De dames wagen zich met een koude wind dan toch sneller buiten. Denk dat ze zo'n meter hoog zijn. De platen, niet de dames. :frons:
Bubbelplastic kan ook en houdt volgens mij ook goed de wind tegen, alleen kunnen ze daar niet echt door heen kijken. Maar het is voor tijdelijk. Dus lekker laten zitten. :-D

Naast een dikke laag zaagsel, heb ik ook hooi in het nachthok gelegd. En voer en water.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten