HELP! met spoed huisvesting gezocht!

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Goester
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2017 07:48
Land: nederland
M/V: M

HELP! met spoed huisvesting gezocht!

Berichtdoor Goester » 11 mei 2018 15:54

Beste kippen liefhebbers,

Ik ben met spoed(morgen zijn ze dakloos) opzoek naar een fijne leefomgeving voor mijn haan en twee hennetjes.

Ze zijn anderhalf jaar oud en de haan dreigt in de soep te eindigen :( :( :(

Om een lang verhaal kort te maken. Ik kreeg zo'n anderhalf jaar geleden 3 (een-dag-oude kuikentjes) letterlijk in mijn schoot geworpen en was meteen verkocht. Impulsief als ik ben heb ik ze meteen mee naar huis genomen, eten en andere voermiddelen gekocht, een buitenhok gebouwd, daarna nog een tweede kleine buitenhok (want ze vonden het zo leuk aan de andere kant van de tuin...) een binnenhok (dubbel geïsoleerd ivm haan gekraai) en 14 maanden verder moesten ze weg ivm het geluid wat de haan maakt.

Na lang zoeken heb ik uiteindelijk een super plekje(ze hebben daar van alles rondlopen tussen de koeien) gevonden bij de plaatselijke kaas boerderij en ze daar een paar maanden geleden naartoe gebracht.

De eerste paar weken heb ik ze niet opgezocht zodat ze konden wennen.

Ze zijn nu inmiddels gewend daar en hebben met zijn drietjes hun eigen plekje tussen hun soortgenoten kunnen bemachtigen.....

Er is echter een probleem. De haan is nogal beschermend naar zijn hennetjes en vliegt af en toe mensen aan.
Ik heb daar zelf geen last van(moet er wel om lachen...) echter de kaas boerderij ontvangt veel toeristen die nu ook af en toe de pineut zijn.

In het begin was dat volgens iedereen grappig echter nu heeft de boer mij het ultimatum gegeven dat hij morgen wegmoet. Zoniet dan belandt hij in de kippensoep. Ik heb dit nagevraagd en hij meent wat hij zegt.

Ik ben al de hele week bezig een goed onderkomen voor ze te vinden. Ik wil ze namelijk niet uit elkaar halen...

Wie O wie kan helpen!!
PS. Niet onbelangrijk: een hennetje legt dagelijks 1 of meerdere eitjes. De ander af en toe.
Het gaat hier om cochin kippen. Voor afbeeldingen kunt u me mailen dan mail ik ze direct terug.

mvg en alvast dank,

Gustao

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19167
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: HELP! met spoed huisvesting gezocht!

Berichtdoor Isabel » 11 mei 2018 16:01

Goed van je dat je probeert om een plek te zoeken.

Je zou ze afkunnen staan aan een vogelasiel, moet je wel voor betalen. Kans is wel groot dat ze uit elkaar worden gehaald.
Misschien is er een kinderboerderij die ze wil hebben..?

Goester
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2017 07:48
Land: nederland
M/V: M

Re: HELP! met spoed huisvesting gezocht!

Berichtdoor Goester » 11 mei 2018 16:04

Hoi Isabel,

Dank voor je bericht!
Die opties heb ik al uitgeput helaas. Iedereen is al voorzien of willen een ander ras. Het dieren asiel zou ze kunnen opvangen tegen betaling maar ze kunnen niet garanderen wat er daarna met ze gebeurt. Dat wil ik juist tegengaan.Ik wil ze juist bij elkaar houden...

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19167
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: HELP! met spoed huisvesting gezocht!

Berichtdoor Isabel » 11 mei 2018 16:24

Kan je ze niet tijdelijk onderbrengen bij het asiel en dan verder gaan zoeken? Of een ander asiel zoeken..? Je hebt in Amsterdam volgens mij een kippenopvang.

Goester
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2017 07:48
Land: nederland
M/V: M

Re: HELP! met spoed huisvesting gezocht!

Berichtdoor Goester » 11 mei 2018 16:26

nee dat gaat helaas niet..

Goester
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2017 07:48
Land: nederland
M/V: M

Re: HELP! met spoed huisvesting gezocht!

Berichtdoor Goester » 11 mei 2018 17:11

het is opgelost!

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19167
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: HELP! met spoed huisvesting gezocht!

Berichtdoor Isabel » 11 mei 2018 17:48

:duimop:
Wat is de oplossing?

Goester
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2017 07:48
Land: nederland
M/V: M

Re: HELP! met spoed huisvesting gezocht!

Berichtdoor Goester » 11 mei 2018 18:04

de oplossing is uit een onverwachtse hoek gekomen ;-)

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19167
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: HELP! met spoed huisvesting gezocht!

Berichtdoor Isabel » 11 mei 2018 18:39

Dat klinkt heel geheimzinnig... :cool:
Maar top! :duimop:


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten