Kippen slapen niet meer in hok, maar buiten

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
kuiken 2018
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 mei 2018 21:52
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Drenthe

Re: Kippen slapen niet meer in hok, maar buiten

Berichtdoor kuiken 2018 » 07 jun 2018 22:09

Ik zal het aan haar vragen of ze een eigen account aanmaakt is inderdaad handiger :gulzig:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19167
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippen slapen niet meer in hok, maar buiten

Berichtdoor Isabel » 07 jun 2018 22:14

kuiken 2018 schreef:ik heb 1 vraagje ze heeft een zwak kuiken uit het geholpen maar die is nu meer dan een maand oud ( de andere kuikens ook) maar die zit in elkaar gedoken en is heel mager en is 2 keer zo licht in gewicht dan het andere haantje, er is geen bloedluis en ook geen coccidiose en wormen.


Isabel schreef:M.b.t. het kuiken: als die kennis al aangeeft dat het kuiken zwak is en de helft lichter weegt... denk je niet dat het wijsheid is om naar een DA toe te gaan die verstand heeft van kippen?


Trea schreef:Ik zou voor bloedluis niet met kippen naar een dierenarts gaan. Dat zorgt alleen maar voor extra stress.


Heb ik geschreven dat je voor bloedluis naar een DA moet gaan? :krab:
Nope. Wel heb ik de tekst van TS beter gelezen.

Het kuiken is mager, 2 keer zo licht en zit in elkaar gedoken... geen sprake van bloedluis, coccidiose en wormen. Hoe is dat geconstateerd?

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippen slapen niet meer in hok, maar buiten

Berichtdoor Trea » 07 jun 2018 22:33

Inderdaad niet alles goed gelezen. :gelekaart: voor mezelf. Ik dacht dat het over bloedluizen ging. Maar met teruglezen kom ik nog iets tegen dat niet oke is.

We hadden gekeken en er zat bloedluis in, we hebben het nu bestreden en ze zijn allemaal weg dus nu slapen ze weer in het nachthok.


Bloedluis moet je langere tijd blijven bestrijden. Als je vandaag alles doodmaakt komen er morgen weer nieuwe luizen uit de eitjes. Met slaolie/ vaseline of diatomeenaarde geef je de nieuwe luizen geen kans om groot te groeien.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19167
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippen slapen niet meer in hok, maar buiten

Berichtdoor Isabel » 08 jun 2018 06:27

Trea schreef:Inderdaad niet alles goed gelezen. :gelekaart: voor mezelf. Ik dacht dat het over bloedluizen ging. Maar met teruglezen kom ik nog iets tegen dat niet oke is.


Isabel schreef:Lees deze link goed door, want je bent niet zomaar van bloedluis af...

viewtopic.php?f=28&t=23547


Gelukkig had ik ook daar niet over heen gelezen... :book:
Neem je tijd om een topic goed te lezen Trea, zo voorkom je advies welke niet relevant is/ niet van toepassing.

Voor de topicstarter: lees het topic goed door m.b.t. bloedluis. Een uitgebreide aanpak is in dit geval denk ik beter.

kuiken 2018
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 mei 2018 21:52
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Drenthe

Re: Kippen slapen niet meer in hok, maar buiten

Berichtdoor kuiken 2018 » 08 jun 2018 21:30

Wormen en coccidiose zijn het niet want er komt altijd een dierenarts bij hun op de boerderij en controleert alle dieren die daar zijn, en volgens mij zouden de andere er toch ook last van moeten hebben of niet? :?


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten