Kuikentjes leren buiten te slapen

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Guinevere
Berichten: 90
Lid geworden op: 13 jul 2013 12:40
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Den Haag

Re: Kuikentjes leren buiten te slapen

Berichtdoor Guinevere » 28 jul 2018 11:50

Het is helemaal goed gegaan! Toen het 'bedtijd' was, kwamen ze binnen, en ik gebood ze met mij naar buiten te lopen (ze volgen me nog), en toen heb ik ze in het nachthok gezet. Eén van de kuikentjes was wat opstandig en wilde steeds naar buiten, maar ik ben er even bijgebleven (ik had ook gewoon de deurtjes dicht kunnen doen, maar dat vond ik dan weer zielig, ookal weet ik dat dat natuurlijk niet echt zielig is), maar ze zijn toen wel lekker in slaap gevallen. Ik heb de deurtjes dichtgedaan en pas de volgende ochtend rond 07.30 hoorde ik was gepiep, en waren de schone slapertjes ontwaakt. Ze liepen de ren in (die ik open heb gelaten), en hebben daar lekker ontbeten (ze renden dus niet gelijk naar buiten zoals voorheen). Ze zijn inmiddels een paar keer de tuin in geweest, maar zelfstandig (!) weer de ren in gegaan toen er regen viel (dit is tevens hun eerste kennismaking met die nattigheid). Dus al met al, hartstikke goed! Vanavond hetzelfde ritueel (maar dan zonder het in huis komen), en hopelijk pikken ze het snel op. Bedankt voor het advies en de interesse!! :duimop: :duimop: :duimop:

P.S. Juist toen ik dit aan het typen was is er een hoosbui ontstaan, en ik hoorde wilde gepiep. Al die regen vinden ze maar niks, en hadden even niet door dat ze de ren in konden. Inmiddels wel, en zitten ze gezellig met haan te schuilen :-D

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11779
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kuikentjes leren buiten te slapen

Berichtdoor jantien » 28 jul 2018 11:53

Dat klinkt helemaal goed en ook superlief :ilove:

:duimop:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19172
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kuikentjes leren buiten te slapen

Berichtdoor Isabel » 28 jul 2018 12:18

Fijn dat het goed is gegaan! :duimop:

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Kuikentjes leren buiten te slapen

Berichtdoor Fryske » 28 jul 2018 14:18

:duimop: Goed gedaan meisie! Weer een horde genomen :-D


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten