Discussie Kippenhokken/rennen ....... Afsplitsing: Ren groot genoeg?

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
debbykippetjes
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 okt 2014 12:05
Land: Nederland
M/V: V

Re: Discussie Kippenhokken/rennen ....... Afsplitsing: Ren groot genoeg?

Berichtdoor debbykippetjes » 03 sep 2018 13:17

Maar qua raseigenschappen werkt het wel, ze zijn iig groot, gemoedelijk en moederlijk ( dat laatste moeten we nog zien natuurlijk.

Lol ik zag net een van de hanen proberen of de staat van de poestijger misschien eetbaar is, die kippen hebben helemaal geen madam nodig, die hebben straks een superhaan! Arme poes :crazyeyes:

debbykippetjes
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 okt 2014 12:05
Land: Nederland
M/V: V

Re: Discussie Kippenhokken/rennen ....... Afsplitsing: Ren groot genoeg?

Berichtdoor debbykippetjes » 03 sep 2018 13:19

Strooikaas is trouwens een goed idee! Daar lok ik manlief ook goed mee naar huis, dus dat hebben we altijd wel op voorraad!

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Discussie Kippenhokken/rennen ....... Afsplitsing: Ren groot genoeg?

Berichtdoor Fryske » 03 sep 2018 13:52

Kip La La schreef:Ideetje voor een nieuw kippenras Fryske; straatkip x bloemenkip = straatmadeliefjes?
:-D

Ik heb wel al een verstoppertje speler...legt haar eitjes in een op zijn kant liggend krukje :-D De druif....

Afbeelding

Madeliefjes zaad heb ik net vanmorgen uitgestrooid langs het hek van het weiland. Ben nu al nieuwsgierig naar volgend jaar. Nog nooit zoveel bloemenzaad gespaard en gestrooid :-D

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Discussie Kippenhokken/rennen ....... Afsplitsing: Ren groot genoeg?

Berichtdoor Trea » 03 sep 2018 14:25

debbykippetjes schreef:Hoe ver dwalen kippen eigenlijk gewoonlijk af van hun nachthok? ( moet ik de boeren in de omgeving gaan waarschuwe? :P )

Mijn kippen zijn nooit uit eigen beweging verder weg gegaan dan zo'n 25-30 meter hemelsbreed. Maar mijn kippen hebben wel kortere pootjes. Het kan nooit kwaad om de mensen in de buurt te laten weten dat je bijzondere kippen hebt (met fototentoonstelling). Een keer was het bij een van mijn kippen bijna fout gegaan. Een buur van 5 huizen verderop had 'Black' al bijna toegevoegd aan haar eigen toompje Antwerpse Baardkrielen. Zij wist niet waar dat schattige kipje vandaan kwam. Maar een buurmeisje gelukkig wel en die kwam het hele verhaal vertellen... eind goed al goed. En daarna is ze nooit meer zover van huis gegaan.

debbykippetjes schreef:Strooikaas is trouwens een goed idee! Daar lok ik manlief ook goed mee naar huis, dus dat hebben we altijd wel op voorraad!


Ik gebruik wel eens gekookte rijst om mijn kipjes te lokken. Zijn ze superdol op en kost een drol (niet erg voedzaam, maar een beetje kan geen kwaad). Waarschijnlijk wel beter dan zoute/vette kaas. Maar meestal lok ik ze gewoon met wat strooigranen. Dat vinden ook lekker genoeg om voor naar huis te komen. En ook handig.. het gerammel van de bus horen ze op grote afstand.

Fryske schreef:
Kip La La schreef:Ideetje voor een nieuw kippenras Fryske; straatkip x bloemenkip = straatmadeliefjes?
:-D

Ik heb wel al een verstoppertje speler...legt haar eitjes in een op zijn kant liggend krukje :-D De druif....

Prachtige blom Fryske. Ik zou daar geen straatkippen aan toevoegen. Ook al is straatmadeliefje een bijzondere mooie naam voor een nieuw kippenras. :puh2:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Discussie Kippenhokken/rennen ....... Afsplitsing: Ren groot genoeg?

Berichtdoor Isabel » 03 sep 2018 15:24

debbykippetjes schreef:Strooikaas is trouwens een goed idee! Daar lok ik manlief ook goed mee naar huis, dus dat hebben we altijd wel op voorraad!

Manlief als in een mens? Ik heb het beeld helemaal voor mij. :lol:

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Discussie Kippenhokken/rennen ....... Afsplitsing: Ren groot genoeg?

Berichtdoor Fryske » 03 sep 2018 16:01

Die van mij is al de hele dag buiten aan het spelen met een of ander huurvoertuig om de grond te egaliseren incluisief een paar bulten. Zal hem eens lokken met een lekker bakkie leut....myn ma(n)delief komt niet op strooikaas af ;)

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Discussie Kippenhokken/rennen ....... Afsplitsing: Ren groot genoeg?

Berichtdoor Trea » 03 sep 2018 17:30

Fryske schreef:Die van mij is al de hele dag buiten aan het spelen met een of ander huurvoertuig om de grond te egaliseren incluisief een paar bulten. Zal hem eens lokken met een lekker bakkie leut....myn ma(n)delief komt niet op strooikaas af ;)

:stoel:

debbykippetjes
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 okt 2014 12:05
Land: Nederland
M/V: V

Re: Discussie Kippenhokken/rennen ....... Afsplitsing: Ren groot genoeg?

Berichtdoor debbykippetjes » 03 sep 2018 17:35

Mijn man reageert opboeide, afhankelijk van de hoeveelheid bloed die zijn cafeïne begint te verdunnen...
Maar ik ga nu eerst een mijn eigen kleine scharrelkuikentjes van het kinderdagverblijf halen

debbykippetjes
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 okt 2014 12:05
Land: Nederland
M/V: V

Re: Discussie Kippenhokken/rennen ....... Afsplitsing: Ren groot genoeg?

Berichtdoor debbykippetjes » 03 sep 2018 17:36

“Op beide” dus, stomme autocorrectie

debbykippetjes
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 okt 2014 12:05
Land: Nederland
M/V: V

Re: Discussie Kippenhokken/rennen ....... Afsplitsing: Ren groot genoeg?

Berichtdoor debbykippetjes » 04 sep 2018 23:31

Nou, het blijkt dat mijn straatkippen toch honkvaster zijn dan je zou verwachten. Alle 21 samen op stok in het nachthok, en ik heb er niets aan hoeven doen!


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten