Schaduw

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
LaMarica
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2018 22:37
Land: Nederland
M/V: V

Schaduw

Berichtdoor LaMarica » 28 okt 2018 00:24

Hoi allemaal.
Ik ben nieuw hier en stel misschien deze vraag niet helemaal op de juiste plek?? Ik hoop toch dat ik antwoord krijg.....
Ik ben van plan 3 kippen te gaan houden.
Na heel lang speuren, worden het zeer waarschijnlijk 3 Bielefelders.
Ik ben over de huisvesting nog niet helemaal uit. Het liefst zet ik een deel van de tuin af voor de kippen. Dit zal 3x10 mtr zijn.
Met een leuk schapen hek ervoor. Nachthok ergens er in. Speel mogelijkheden etc.

>> Echter - nu mijn probleem - deze ruimte zal achter in de tuin zijn. Over de gehele breedte vd tuin. Maaaaar: daar is heel lang schaduw... de zon komt pas later in de middag daar... vanaf 15u ongeveer ????
Daar blijft ie dan tot ie onder gaat (met mogelijkheid om schaduw wel op te zoeken) is dit oké???? <<

>> ten 2e : nu liggen er nog vrij veel stenen/ tegels. Er waren nu 2 ongebruikte terrasjes... daaromheen een meter brede rand met struikjes/ bomen... dat gaan ze Fijn vinden.
Wat zal ik doen met de huidige bestrating ??? Weghalen en dan ...??? Gras lijkt me enig- ma as r ik durf er niet op p te hopen dat daar iets van overblijft.... ????
Aarde ??? Door de vele schaduw momenten ben ik bang dat t erg modderig wordt...
Wat zouden jullie doen ???? Heel benieuwd!!!!
Alvast veel hartelijk dank!!! Liefs Marieke

Paars
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 aug 2018 13:45
Land: Nederland
M/V: V

Re: Schaduw

Berichtdoor Paars » 02 nov 2018 20:47

Kunnen jouw kippies straks ook de tuin in buiten de ren? Die van mij hebben in de zomer alleen in de ochtend zon, daarna niet meer maar kunnen ook buiten de ren lekker scharrelen in de tuin. In de warme zomerperiode is dat alleen maar heerlijk voor ze, omdat het nacht-leghok dan niet veel te warm wordt maar juist lekker koel blijft. Ze zoeken zelf hun favoriete plekjes op om te zonnen of te schuilen. In de zomer zoeken ze bijvoorbeeld een zandbad in de zon. Een zandbad is een must om hun parasieten kwijt te raken, dus een paar tegels eruit voor zand zou niet gek zijn. Als de nachten kouder worden heb ik stro in het hok onder de poepbak, dat Isoleert goed tegen de ergste kou. Ook heb ik in de ren (om met name de katten erbuiten te houden) een overkapping gemaakt tegen de regen. De ren is overigens alleen afgezet met een Frans hekje. Onder het afdakje schuilen ze dan ook als het een natte dag is. Ik heb vooral mijn dames vaak geobserveerd en het hok, de ren etc aangepast op wat zij nodig hebben...Ik hoop dat je hier wat mee kunt :duimop: [color=#FF00FF][/color


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 10 gasten