R-com 20 max broedmachine

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
Gebruikersavatar
hobie17
Berichten: 235
Lid geworden op: 12 mei 2011 19:14
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Noord-Brabant

R-com 20 max broedmachine

Berichtdoor hobie17 » 20 mar 2019 13:58

Hallo,

Ik heb nu 7 jaar met een MS 35 broedmachine gewerkt, hier altijd zeer tevreden over geweest en goede uitkomstpercentages.
De machine begint nu aan alle kanten mankementen te tonen, dus ik ben nu op zoek naar een nieuwe machine die ik binnen in huis kan gebruiken.

Ik heb de r-com 20 max gezien, ziet er netjes uit en lijkt me ook erg handig dat de vochtigheid automatisch word geregeld.
Heeft iemand ervaringen met deze machine?

De reden dat ik niet weer voor een MS machine kies, is omdat die kasten simpelweg te groot zijn. Ben op zoek naar iets wat binnen in huis kan en niet teveel ruimte in beslag neemt.

pokkie
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 apr 2013 18:02
Land: Nederland
M/V: M

Re: R-com 20 max broedmachine

Berichtdoor pokkie » 19 apr 2019 12:59

Wat voor een mankementen?
Wel snel na 7 jaar voor zo'n duur apparaat, bij goed onderhoud moet ie je leven mee gaan.
Heb zelf de MS50, wat ik daar irritant van vond, is de ventilator die vrij snel gehorig wordt.
Toen vervangen, maar na ca een jaar begon dat weer.
Daar was geen oplossing kennelijk voor, dus vorig jaar alles eruit gehaald op de thermostaat na en er een stille lucht machine van gemaakt.
D.W.Z 2x2 60watt lampen in serie, een doek lade eronder voor de warmteverdeling, een broedla ervoor gemaakt, dig. broedthermometer enz.
Alles mooi afgewerkt.
Wel aardig wat werk al met al, maar het ziet eruit als nieuw, en het werkt perfect.
En.....................heerlijk rustig dus.
Wat nog een prettige bijwerking is, is dat de temp. stabieler is (schakelt nauwkeuriger)
Warmte elementen gloeien na, de temp. stijgt dus nog wat door na uitschakelen, bij inschakelen zakt de temp nog iets door, omdat het element eerst weer warm moet worden.
Bij lampen heb je dat niet, wel kunnen ze stuk gaan naar verloop van tijd, maar dat duurt wel heeeeeeeeeeel lang omdat ze 2 aan 2 in serie staan.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5542
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: R-com 20 max broedmachine

Berichtdoor tuff cookie » 19 apr 2019 20:11

Ja, ik heb ook een R-com max 20. Hier ben ik erg tevreden over. De temperatuur is zeer stabiel en de vochtigheid prima te regelen. Komt snel op temperatuur en vochtigheid ook snel goed. Geeft weinig geluid. Prima uitkomst.

Gebruikersavatar
hobie17
Berichten: 235
Lid geworden op: 12 mei 2011 19:14
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Noord-Brabant

Re: R-com 20 max broedmachine

Berichtdoor hobie17 » 12 mei 2019 22:55

Ik heb uiteindelijk toch de R-com 20 max gekocht en er gelijk 20 eieren van verschillende rassen in gelegd.
Ben zeer tevreden over deze machine, de temperatuur en luchtvochtigheid is makkelijk in te stellen en komt erg snel op niveau.
De machine keert de eieren automatisch, zelfs instelbaar om de hoeveel uur.
Het enige wat je hoeft de doen is water bijvullen en dat kan via de buitenkant van de broedmachine, dus je hoeft de machine bijna nooit open te maken.
Van de 20 eieren waren er uiteindelijk 18 bevrucht en van de 18 eieren zijn er 16 uitgekomen, dat is een uitkomstpercentage van 90%.

Kortom, ik ben er zeer tevreden over. :duimop:

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5542
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: R-com 20 max broedmachine

Berichtdoor tuff cookie » 13 mei 2019 08:38

Leuk om te horen !


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten