Ts7000ts ingestelde temperatuur USB lager dan werkelijke temperatuur

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
fousek
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mei 2019 08:31
Land: belgie
M/V: M

Ts7000ts ingestelde temperatuur USB lager dan werkelijke temperatuur

Berichtdoor fousek » 21 jun 2019 21:05

hallo
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?
Ik stel de temperatuurvariatie de T’s 7000 t’s af op 37.7.
De temperatuur die gemeten word in de kast is echter 38.8 volgens het display van de thermostaat .
Nu is mijn vraag hoe komt het dat deze twee temperaturen niet gelijk zijn .
En hoe komt het dat de temperatuur die gemeten wird in de kast hoger is dan de ingestelde temperatuur

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: Ts7000ts ingestelde temperatuur USB lager dan werkelijke temperatuur

Berichtdoor Jan Bollen » 22 jun 2019 15:09

Heel normaal. Ik controleer ieder jaar voor het broedseizoen de temperatuur van de broedkast met een thermometer op alcohol. Gedurende enkele dagen vergelijk ik de temperatuur van de thermostaat met de werkelijke temperatuur gemeten met de thermometer. Daarna verander ik de instellingen van de thermometer niet meer.

pokkie
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 apr 2013 18:02
Land: Nederland
M/V: M

Re: Ts7000ts ingestelde temperatuur USB lager dan werkelijke temperatuur

Berichtdoor pokkie » 02 jul 2019 12:40

Je zou denken dat de werkelijke temperatuur wordt vergeleken met de ingestelde waarde, en dus zou de thermostaat uit moeten slaan tot ie op de ingestelde waarde komt.
Wel als je met een aparte thermometer meet (er vanuit gaan dat deze correct is) op een andere plaats in de machine dan waar de voeler van de thermostaat zich bevind kunnen er wel temperatuur verschillen zijn.


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten