Komen de broedeieren nog uit?

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5588
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Komen de broedeieren nog uit?

Berichtdoor tuff cookie » 02 mei 2023 19:41

Oh, dat gaat goed hoor ik al :-) Kun je ze leuk samen in de voetenzak doen :duimop:

leonieaast
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 apr 2023 21:59
Land: Nederland
M/V: V

Re: Komen de broedeieren nog uit?

Berichtdoor leonieaast » 05 mei 2023 06:52

Was ik weer met een vraag :mrgreen: het gaat goed met de kuikens. Enige probleem is dat Pipi ons ‘s ochtends (6 uur) wakker maakt met keihard gepiep/geschreeuw. We hebben een nieuwbouw huis, goed geïsoleerd met de deuren dicht. Zo hard geluid is het dus, want dan hoor ik het nog. Het andere kuiken doet dit totaal niet. Ik had gelezen dat ze piepen om honger, dorst of gezelschap. Maar ze hebben onbeperkt voer en water en elkaar, dus waar kan het dan aan liggen? Of is dit al kukeleku oefenen als de dag begint? De rest vd dag valt het mee met het harde piepen, heel soms. En als ik in de buurt ben sowieso niet. Maar ik kan er moeilijk de hele dag bij zitten.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5588
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Komen de broedeieren nog uit?

Berichtdoor tuff cookie » 05 mei 2023 09:50

Is het 's morgens om 6 uur al licht waar de kuikens zitten ? Dan zijn ze al wakker "maar waar is mamma dan ? "
Dat is mijn ervaring. Zolang ik het donker houd bij de kuikens dan geven ze geen kik.

leonieaast
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 apr 2023 21:59
Land: Nederland
M/V: V

Re: Komen de broedeieren nog uit?

Berichtdoor leonieaast » 05 mei 2023 10:01

Ja klopt, ze staan in de woonkamer, dus de zon is dan net op. Ze gaan savonds om 21:00 ‘naar bed’ met een deken over de helft van hun hok. Zal de deken over hele hok leggen vanavond. Jammer dat het me niet lukt om foto’s te plaatsen hier, zijn zo schattig.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5588
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Komen de broedeieren nog uit?

Berichtdoor tuff cookie » 05 mei 2023 10:41

Wel voor zorgen dat ze nog voldoende zuurstof krijgen. Misschien gordijnen ook dicht doen ?
Voor foto's probeer deze eens, zie onder. Over gezet van dit Forum.
Ga naar http://postimages.org
-Loadt je foto op (Kies afbeeldingen)
Dan krijg je een rijtje met links.
-pak de tweede van boven (Directe link)
-Plak deze tussen de Img-haakjes die boven je te plaatsen bericht staan.
(Gebruik je de Img-haakjes níet dan wordt je link geplakt en wordt je foto zichtbaar tussen allerlei rare advertenties)
-Klik even op Voorbeeld om te kijken of je actie geslaagd is.[/quote]
-Klik daarna op verstuur

leonieaast
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 apr 2023 21:59
Land: Nederland
M/V: V

Re: Komen de broedeieren nog uit?

Berichtdoor leonieaast » 05 mei 2023 10:56

Bedankt! Gelukt denk ik! :gulzig:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5588
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Komen de broedeieren nog uit?

Berichtdoor tuff cookie » 05 mei 2023 12:35

Helaas niet maar misschien heeft iemand nog een idee.

leonieaast
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 apr 2023 21:59
Land: Nederland
M/V: V

Re: Komen de broedeieren nog uit?

Berichtdoor leonieaast » 07 mei 2023 09:11

Was ik weer, het kleine kuiken eet en drinkt niet meer. Zit maar een beetje in de kooi met de ogen dicht heen en weer te bewegen en als je dichtbij luistert maakt z’n keeltje een soort tikkend geluid… niet best denk ik, wat kan dit zijn? Het maakt ook geen geluid meer.
Heb inmiddels de andere 5 eieren ook open gemaakt. 2 volgroeide kuikens, eentje te klein en twee kon ik niet zoveel van maken.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5588
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Komen de broedeieren nog uit?

Berichtdoor tuff cookie » 07 mei 2023 11:37

Dat is moeilijk hiervandaan te beoordelen. Kan het in de tocht gezeten hebben ? Een kuiken heeft geen reserve, als het niet meer eet en drinkt dan gaat het snel achteruit.

leonieaast
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 apr 2023 21:59
Land: Nederland
M/V: V

Re: Komen de broedeieren nog uit?

Berichtdoor leonieaast » 07 mei 2023 11:44

Nee, het kuiken heeft niet op de tocht gezeten. We denken nu dat het iets met de darmen is. Lijkt net of het steeds wil poepen, maar dat het niet lukt. En als het dan lukt is het alleen slijm. Het andere kuiken heeft nergens last van, eet en drinkt vol op. Wat ook op valt is ondanks dat het kleine kuiken gisteren wel heeft gegeten het niet gegroeid is. Het andere kuiken is al 3 keer zo groot. Heel sneu hoe het kuiken in het hok zit…


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten