fokken siamese zijdehoen

Het fokken van kippen: foklijnen, erfelijkheid, selectie, kleurvererving..
Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Berichtdoor gonda » 19 sep 2007 16:07

Gijs schreef:Hoi Cetinel,
Hier een foto dat ik tegenkwam bij de Zwitserse zijdehoenclub van een witte siamese zijdehoenhaan
Er stond helaas geen naam van de fokker bij...en ik kan geen duits of zwitsers..mischien mocht jij het wel kunnen kan je eens kontact met de zwitserse club opnemen hierover..

http://nl.msnusers.com/kriel/shoebox.ms ... PhotoID=99

Groet,
Gijs.

hé Gijs, heb je soms het adres van die zwitserse zijdehoenclub???

Gebruikersavatar
nlnosey
Berichten: 5035
Lid geworden op: 14 mar 2005 21:10
Land:
M/V: V

Berichtdoor nlnosey » 19 sep 2007 20:35

gonda schreef:
cetinel schreef: ...ps: nl nosey,weet jij waar Sint Gillis Waas ergens ligt(zonder opzoeken hé,zo kan iedereen het)tis maar...
de oorsprong van het siamese zijdehoen in belgie en nederland ligt daar wel hé :lol: :lol:

:grinnik:
Wat zit jij te lachen Gonda??
Hoe kan ik nou bewijzen dat ik zonder te zoeken weet waar Sint Gillis ligt?
Maar ik vertel:
Op 1 van onze vakantie fietstochten staken wij namelijk bij Lommel de grens over om vervolgens door noordoost Vlaanderen te steken en via Brussel bij Sluis weer eens eindelijk op een fatsoenlijk fietspad te kunnen rijden.
Zeg maar de Sluis Be - Sluis NL route, waarbij ondergetekende zonodig dwars door Antwerpen moest tegen de zin in van m'n partner......
En dan kom je al slingerend zo door een aantal dorpjes met gesloten luiken of vrouwentongen of kitsch voor de ramen.. :lol: :lol: En daar zat Sint Gillis Waas natuurlijk ook tussen.
Ik moet wel zeggen dat ik toen besloot dat dat voorlopig ook de laatste keer was dat ik door België fietste.
't Is al weer een tijdje geleden, maar het was doodeng, we hebben voor ons leven gevreesd. :(
Fietsen op een strookje van 30 cm waar de auto's met 80 tot 100 km vlak langs je heen raasden.
Geef mij maar een mooi vrij liggend fietspad in Nederland. Of een dorpskern waar je ongegeneerd door de ramen naar binnen kunt loeren.
Kortom, als iemand ooit nog eens van plan is door Noord-Oost Vlanderen te fietsen: NIET DOEN!! Slechte keuze.


:oops: oeps, weer een boel offtopic geleuter....

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Berichtdoor cetinel » 19 sep 2007 20:56

fietspaden zijn hier wél 40 cm hoor!! :nuffig:

Gebruikersavatar
nlnosey
Berichten: 5035
Lid geworden op: 14 mar 2005 21:10
Land:
M/V: V

Berichtdoor nlnosey » 19 sep 2007 22:06

cetinel schreef:fietspaden zijn hier wél 40 cm hoor!! :nuffig:
:loep: :grinnik:

Gijs
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 jun 2006 09:50
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Midden Nederland

Berichtdoor Gijs » 20 sep 2007 08:15

Hoi allemaal,
Hier is het web adres van de zwitserse zijdehoenclub;
www.seiden-haubenhuhnklub.ch
Ben ook nog achter de naam van de fokker gekomen,hij heet Herman Eggler.
En dan hier nog een foto van een hen van hem,
http://nl.msnusers.com/kriel/shoebox.ms ... hotoID=100
Groet,
Gijs.

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Berichtdoor cetinel » 20 sep 2007 08:37

bedankt gijs!
hier heb ik ooit een mail naar gestuurd in verband met de siamese zijdehoen maar nooit antwoord gekregen.
mischien heb ik meer geluk bij jouw link. :-)

http://www.birdshome.de/html/siam-zwergseidis.html

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Berichtdoor gonda » 20 sep 2007 09:28

nog een adres....ceti je wordt verwend :lol:

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Berichtdoor cetinel » 21 okt 2007 10:47

weet er iemand waarop ik best selecteer nu(ze zijn nu al redelijk haantjes van hennetjes te onderschijden)
om de koppeltjes te vormen
tis maar dat er een paar liefhebbers zijn die kuikjes willen en ik dacht zeker 1 haan te houden om later op swammy te zetten .
maar hoe zie ik welke de beste is: er is nogal verschil in grootte bij de kuiks....
allen 5 tenen,en er zijn er bij met iets grijs in de poten maar verder evengoed heel licht...

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 2185
Lid geworden op: 04 mar 2006 09:38
Land:
M/V: V
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Robin » 21 okt 2007 12:17

cetinel schreef:weet er iemand waarop ik best selecteer nu(ze zijn nu al redelijk haantjes van hennetjes te onderschijden)
om de koppeltjes te vormen
tis maar dat er een paar liefhebbers zijn die kuikjes willen en ik dacht zeker 1 haan te houden om later op swammy te zetten .
maar hoe zie ik welke de beste is: er is nogal verschil in grootte bij de kuiks....
allen 5 tenen,en er zijn er bij met iets grijs in de poten maar verder evengoed heel licht...


Misschien dat je een extra haantje kunt houden. Je zou maar net een haantje houden dat niet bevrucht, of wat dan ook!

Bovendien; Misschien dat je twee hennetjes kunt houden, dan kun je twee stammen opzetten. Want als je de kuikens onderling kruist, krijg je weer een gedeelte zijdevederige. Die zijn dan zuiver zijdevederig, dus geven geen glad meer door (dacht ik..)
Dan heb je twee stammen, en stel dat er wat met sammy zou gebeuren, dan heb je iets waar je op terug kunt vallen..
Laatst gewijzigd door Robin op 22 okt 2007 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Berichtdoor cetinel » 22 okt 2007 14:04

das een idee! thanks.


Terug naar “Fokkerij”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten