Ze zijn er!!!

Een speciaal onderdeel voor kippenfoto's en doorspekt met kippenpraat!
Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Ze zijn er!!!

Berichtdoor Roan12 » 08 nov 2015 22:18

Misschien helpt het als je alle 3 de hennen in de ren zet en het nachthok afsluit? Kan ze hopelijk rustig buiten de boel verkennen. Als dat goed gaat zou ik dat een paar dagen doen en dan kun je daarna uitbreiden naar loslopen.

Gebruikersavatar
con1954
Berichten: 3686
Lid geworden op: 23 sep 2009 20:16
Land: nederland
M/V: V

Re: Ze zijn er!!!

Berichtdoor con1954 » 08 nov 2015 23:33

Zou gewoon wachten en de ren nog even dicht houden. Die ene kip heeft gewoon wat meer tijd nodig.
Komt vanzelf goed! Niet forceren.... ;)

Gebruikersavatar
Vekecel
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 mar 2015 10:14
Land: Frankrijk
M/V: V

Re: Ze zijn er!!!

Berichtdoor Vekecel » 09 nov 2015 08:28

Thx voor jullie reactie.

Nee ik ga zeker niet forceren. Ik heb alle tijd en ze zijn nog jong.
Vandaag hou ik hen nog in het kleinere hok. Al zie ik de andere twee dames meer en meer naar beneden komen dus vandaag of morgen laat ik hen in dat stukje ren voor hun hok.

De andere dame zal wel volgen met der tijd. Als de eerste twee goed weten waar hun slaaphok is dan trippelt de laatkomer hen wel achterna om te gaan slapen.

Ligt ook denk ik aan het feit dat ik heerlijk voer a volonté heb neergezet in het slaaphok.
Denk dat dame nummer drie zoiets heeft van... Gaan jullie maar scharrelen, ik blijf bij het open buffet hahaha
Maar eens dat op is schakel ik over op bijvoeren en moeten ze de rest zelf gaan bij scharrelen. Dat zal dame nummer drie ook wel motiveren om uit het slaaphok te komen. (heb het er gewoon te gezellig gemaakt denk ik :gutgut: )

Komt goed, heb er in ieder geval alle vertrouwen in.


Terug naar “Foto forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten