2 dode eenden (1 kop er af en aangevreten)

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: 2 dode eenden (1 kop er af en aangevreten)

Berichtdoor danielb » 07 jul 2017 22:34

gisteravond/afgelopen nacht niet meer gezien.
enkel 2 keer de jack russel te zien.
dat zal ook wel helpen als die daar ook savonds en snachts kan rondlopen.
voor zekerheid staan er aan de slaaphokken en enkele bomen (paar meters verwijderd van de omheining) ook wat lampjes die aan kunnen springen als er iets voorbij loopt.
de honden poepen en plassen ook regelmatig aan de omheining.
nu hopen dat de bunzings niet naar de andere plaatsen gaan waar er kippen zitten......
ook daar moet ik nog enkele lampjes plaatsen.

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: 2 dode eenden (1 kop er af en aangevreten)

Berichtdoor danielb » 07 jul 2017 23:35

(1 van) de schuilplaatsen.
daar wilden ze waarschijnlijk de eend naar toeslepen.
op zich toch nog een aantal meters van waar de eend aan de omheining lag,maar tja......
die beesten hebben/hadden tijd genoeg gehad om dat de doen (als de omheining niet in de weg stond.)
Afbeelding

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: 2 dode eenden (1 kop er af en aangevreten)

Berichtdoor peertje » 07 jul 2017 23:41

Zou mooi zijn als je ze nog wel af en toe ziet, maar dat het je geen dieren meer kost :duimop:
Twee bunzings is sowieso geen goed nieuws voor ratten...

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: 2 dode eenden (1 kop er af en aangevreten)

Berichtdoor danielb » 08 jul 2017 00:01

maar denk dat de kans ook groot is dat ze zelfs meer ratten naar hier sturen omdat een rat niet echt nadenkt en geen aandacht geeft aan de geur van een hond en de bunzings dit mogelijks wel doen,en de ratten dus plaatsen zoeken waar de bunzings niet komen.
1 bruine rat was dan toch weer aan de schuur geraakt. (2 nachten geleden)
deze nacht camera geplaatst en toch maar effe met deze rat doorgaan met vergif,want die gaat toch niet in handen komen van die bunzings,want die zit echt in de schuur en ze heeft al vergif binnen en kan ze best zo snel mogelijk dood zijn en geen prooi worden voor een natuurlijke vijand van de rat.
nu heb ik ook gezien dat die rat gewoon de blokjes 1 voor 1 kwam halen met soms maar tussenpozen van 1 minuut.
dus ligt er ergens voorraad in de schuur.
als deze rat geelimeerd is kan het zijn dat ik iets anders ga verzinnen als vergif omdat ik nu de luxe heb om met camera te werken en dus goed werkt en ook mogelijks kan zien hoe ze eventueel een val ontwijken als ik vallen ga plaatsen.
en of er meer bijkomen.......
en misschien de keuze maken als het bij 1 rat blijft (een bruine rat en dus geen zwarte rat) om die in leven te laten zodat de zwarte ratten worden geweerd,want die wil ik hier echt niet hebben.

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: 2 dode eenden (1 kop er af en aangevreten)

Berichtdoor danielb » 08 jul 2017 00:29

en op zich vind ik het niet zo erg dat de mannetjeseend gepakt was,maar vind het wel spijtig van mijn eend van 8 jaar.
tegen dat de ene eend op is,dan was de andere al lang rot geweest.
ik zal zien of de bunzings hier nog in de buurt blijven en als dat is en er verdwijnt eens wekelijks een dier,dan is dat niet erg als het bijvoorbeeld om overtollige haantjes zou gaan......
maar die bunzings pakken gewoon wat ze willen en doden ook meer dan dat ze op kunnen.
mijn eenden en ganzen kan en wil ik niet opsluiten en gaat ook niet om die elke avond op te sluiten en als het binnenkort vroeger donker is,dan gaat dat al helemaal niet,want ben dan dikwijls nog werken tot 22 uur......
maar denk dat als de honden nu steeds weer overal kunnen lopen en terug overal kunnen poepen en plassen er wel de mogelijkheid is om ze vant erf te houden in samenwerking met lampjes die aangaan als ze het erf te ver betreden of te ver komen.......
en misschien nog eens overal extra hondenpoep aan de kant van de omheining leggen......
tis nog effe wat denk en zoekwerk........
misschien nog een stuk draad spannen een meter van de bestaande omheining en daar hoopjes hondenpoep leggen.
aan die draad (en zowiezo aan al de slaaphoken van de kippen) lampjes zetten die aanspringen als er iets voorbij loopt.
en dan een stuk waar er eerst dieren zitten waarvan ik het niet zo een zonde van vind als de bunzings toch eens zouden komen kijken........
maar het blijft nog altijd wat denk en zoekwerk,want ik heb op verschillende plaatsen pluimvee zitten.......

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: 2 dode eenden (1 kop er af en aangevreten)

Berichtdoor danielb » 08 jul 2017 01:03

trouwens een klein egeltje gevonden.
moeder waarschijnlijk ook slachtoffer van de bunzings.......
ik zie ze dus eigenlijk liever niet meer in de buurt.......

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: 2 dode eenden (1 kop er af en aangevreten)

Berichtdoor peertje » 08 jul 2017 08:41

Tja... egel is wel gewoon onderdeel van het menu van een bunzing en dat schaadt de populatie al millennia niet. Kans is -helaas- ook groot dat moeders is doodgereden of het jong heeft verlaten om de simpele reden dat jij het jong gevonden hebt of... gewoon later weer terugkomt.

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: 2 dode eenden (1 kop er af en aangevreten)

Berichtdoor danielb » 20 jul 2017 22:45

een hele tijd geen bunzing vastgelegd op video.
na verloop van tijd wel een egel gezien en ook af en toe dezelfde kat.
maar gisterenavond toch weer bunzing op video.......
gelukkig geen slachtoffers.

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: 2 dode eenden (1 kop er af en aangevreten)

Berichtdoor danielb » 20 jul 2017 23:12

na bijna een half uur de video kunnen uploaden.
https://www.youtube.com/watch?v=KcRYkySvs0k

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: 2 dode eenden (1 kop er af en aangevreten)

Berichtdoor peertje » 21 jul 2017 07:35

weer een mooi beeld :duimop:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten