Ras?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Stellaatje
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mei 2018 19:44
Land: Nederland
M/V: V

Ras?

Berichtdoor Stellaatje » 20 mei 2018 20:09

Sinds ongeveer twee weken zijn we de trotse bezitters van twee leuke krielkipjes. Het zijn hennen van ongeveer 16 weken oud. Toen ik ze ging halen heeft de fokker me wel verteld welk ras ze zijn (elk een ander ras, dat weet ik nog wel :?), maar in mijn enthousiasme ben ik dat helemaal vergeten... Kan hier iemand me vertellen tot welk mijn meisjes behoren?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stella

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Ras?

Berichtdoor Roan12 » 20 mei 2018 21:18

De bruine zou een New Hampshire kunnen zijn. Mijn eerste gedachte voor de andere zou een Bielefelder kunnen zijn. Althans ze lijken hierop maar dat wil niet zeggen dat dit ook zo is.

danielb
Berichten: 7144
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Ras?

Berichtdoor danielb » 20 mei 2018 23:10

kans is groot dat het gewoon leghybriden zijn,want zien er ook niet echt uit als krielen ;)

Stellaatje
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mei 2018 19:44
Land: Nederland
M/V: V

Re: Ras?

Berichtdoor Stellaatje » 21 mei 2018 12:50

@Roan: dankjewel! Dat doet inderdaad een belletje rinkelen! :duimop:

danielb schreef:kans is groot dat het gewoon leghybriden zijn,want zien er ook niet echt uit als krielen ;)


Kun je me dat uitleggen?

Ze zijn in elk geval stukken kleiner dan 'gewone' kippen. Die heb ik daar ook bekeken. En ze zaten gesorteerd per ras, steeds twee rassen samen.

danielb
Berichten: 7144
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Ras?

Berichtdoor danielb » 21 mei 2018 18:33

tja...
hoe moet ik dat uitleggen...
je zegt dat ze gesorteerd zaten per 2 rassen,maar bedoel je niet per 2 kleurslagen....
een bielefelder moet trouwens gele poten hebben en dat heeft de kip die op de bielefelder lijkt dus zo te zien niet...
ook de leeftijd waarop deze kippen verkocht zijn loopt in lijn met de leeftijd waarop bepaalde leghybriden aangeboden worden.
mijn opkoper heeft trouwens ook leghybriden met zulkse kleurslagen zitten....(en nog vele andere)
echte leghybriden zijn trouwens redelijk klein hoor.
de grotere en zwaardere leghybriden worden dikwijls ook als dubbeldoelras aangeboden.
wat heb je de hennen betaald als ik vragen mag?

Stellaatje
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mei 2018 19:44
Land: Nederland
M/V: V

Re: Ras?

Berichtdoor Stellaatje » 21 mei 2018 20:59

@Daniel: ik heb 20 euro per hen betaald.
Ik geef verder niet zoveel om welke naam het beestje heeft (was puur uit nieuwsgierigheid), maar ik vind het wel belangrijk dat de plek waar ik dieren haal een goede reputatie heeft. Dat er goed voor dieren wordt gezorgd en dat er verantwoord met dieren en toekomstige eigenaren wordt omgegaan. Ik heb dus - als leek- mijn huiswerk zo goed mogelijk gedaan en navraag gedaan bij verschillende mensen die veel weten over kippen/duiven/pluimvee. Allemaal raadden ze mij deze pluimveehouder aan. Ik zou het om die reden jammer vinden als hij mij iets anders heeft verkocht dan wat hij zei.

Heeft er nog iemand ideeën hierover? Welk ras?

tukker
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 apr 2008 20:21
Land: ned
M/V: M
Locatie: twente

Re: Ras?

Berichtdoor tukker » 25 mei 2018 20:37

De ene is een new hampshire ras, haar kleur en type lijkt hier wel erg op.
De andere kan ik niet zo thuis brengen.
Ik zou deze na een paar weken wel weer willen zien. Maar zou idd wel een bielefelder kunnen zijn.

Stellaatje
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mei 2018 19:44
Land: Nederland
M/V: V

Re: Ras?

Berichtdoor Stellaatje » 26 mei 2018 08:23

@tukker: bedankt voor je reactie.

Vandaag ben ik terug geweest. We hadden 2 kippen en aangezien er nog ruimte is voor een derde zijn we nog een kipje gaan halen.
Volgens verkoper heb ik nu inderdaad een Bielefelder en twee New Hampshires, alledrie krielen. Ik heb er veel info over opgezocht en volgens mij (als leek), klopt het aardig :gulzig:

Ik zal over een paar weken nog eens een foto plaatsen, dan zijn ze wat ouder.

ThomasMay007
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 okt 2016 08:01
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Ras?

Berichtdoor ThomasMay007 » 28 mei 2018 18:14

Hallo allemaal,

Weet er iemand welk ras dit kipje is?
https://myalbum.com/album/NP9kPglFTCSq

Alvast bedankt,
Thomas.

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Ras?

Berichtdoor Roan12 » 28 mei 2018 18:38

ThomasMay007 schreef:Hallo allemaal,

Weet er iemand welk ras dit kipje is?
https://myalbum.com/album/NP9kPglFTCSq

Alvast bedankt,
Thomas.


Heeft het gele poten en pootbevedering? Dan zou het een Cochin kriel kunnen zijn.

Als het grijze poten heeft en geen pootbevedering dan denk ik aan een Orpington kriel.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 17 gasten