Hennen accepteren andere Hen niet meer

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Hennen accepteren andere Hen niet meer

Berichtdoor Fryske » 03 sep 2018 09:39

Gewoon loslaten. Meerdere plekken eten en drinken aanbieden, desnoods bij haar struik. En het tijd geven. 'Even' aankijken is ws niet lang genoeg.

Mocht het echt niet willen dan inderdaad met een rustig ander hennetje zo laten lopen dat ze elkaar allemaal kunnen zien. Door haar alleen in de ren te houden oid gaat het niet werken.

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Hennen accepteren andere Hen niet meer

Berichtdoor Roan12 » 03 sep 2018 14:59

Dat werkte hier toen goed. Ik had één nieuwe hen bij een toom gevoegd. Ze vond het fijn om op stronken e.d. te zitten als de anderen in de buurt waren. De ren stond open, maar zijn bleef in de ren terwijl de andere losliepen. Ze ging gewoon mee op stok snachts. Na een paar weken was ze al minder paniekerig en liep ze al een beetje uit de ren en ging ze niet zo snel meer op de stronk zitten als de andere erbij waren. Met een maand liep ze met de anderen mee.

Geef het tijd, als er genoeg ruimte is, zal ze wel haar weg vinden om weg te komen. Als ze kan eten en drinken moet het goed komen.

Brigitte1969
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2018 17:26
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hennen accepteren andere Hen niet meer

Berichtdoor Brigitte1969 » 03 sep 2018 16:07

De grootste pestkop heb ik nu in de ren gezet en de rest van de kipjes buiten. Eten en drinken bied ik nu apart aan...ik loop een paar keer per dag naar de struik om haar te voeren.

Ze heeft gelukkig vriendjes gemaakt met een ander hennetje. Dit is een rustig hennetje die net als het gepeste hennetje nog niet aan de leg is. De twee pestkoppen zijn allebei al aan het leggen. De ergste pestkop weegt bijna het dubbele en bijt haar echt venijnig hard. Zij zit nu in de ren. De andere pestkop bijt niet maar jaagt haar weg. Haar heb ik wel los in de tuin lopen en dat gaat vooralsnog goed.

Door de ergste pestkop even apart te zetten hoop ik dat ze wat sterker en minder angstig wordt.

We houden vol!


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten