Sommige kippen gaan niet in nachthok

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
happybird
Land: Nederland
M/V: M

Sommige kippen gaan niet in nachthok

Berichtdoor happybird » 26 okt 2018 21:59

Hallo allen,

Ik heb een ren van 20m2. Hiervan is 1/3 overdekt, en 2/3 gewoon open. Aan de ren vast zit een nachthok van 5m2. Eerst liepen er 5 kippen, 2 zijdehoenders en 3 barnevelders. Ik heb er vervolgens 3 kippen bij gezet (Wyandottes). Dit waren kuikens uit mijn eigen broedmachine. Deze heb ik na 9 week bij de rest gezet. Dit ging hartstikke goed. Het probleem is alleen dat deze 3 nieuwe kippen niet het nachthok in gaan. De 5 kippen die ik eerst had, gaan altijd keurig op stok, maar de 3 nieuwe blijven buiten liggen. En het domste is nog, dat ze in het onoverdekte deel gaan liggen. Dus als het regent, worden ze nog nat ook. Ik ben dus bang dat met de koudere periode die er aan zit te komen, ze dood gaan van de kou als ze natregenen. Ik heb geprobeerd de kippen naar het binnenhok te plaatsen, maar ze gaan er direct weer uit. Ze zijn inmiddels 16 week.

Wat kan ik het best doen, om deze kippen te laten inzien dat ze het binnenhok in moeten? Ben erg benieuwd naar jullie reacties!

tuff cookie
Land: nederland
M/V: V

Re: Sommige kippen gaan niet in nachthok

Berichtdoor tuff cookie » 26 okt 2018 22:11

Het kan zijn dat ze niet bij de andere kippen in het nachthok durven, of dat ze gewend zijn aan buiten slapen en daardoor weer naar buiten willen.
Je kan proberen om ze bij donker in het hok op de stok te zetten. Als het donker is kunnen ze niet van de stok af omdat ze niks zien. Dat zul je wel een tijdje moeten herhalen omdat het gewoonte dieren zijn.
Buiten slapen in de regen is inderdaad geen optie.

happybird
Land: Nederland
M/V: M

Berichtdoor happybird » 28 okt 2018 16:08

Oké ik ga proberen ze steeds op stok te zetten. Hopelijk snappen ze het dan op een gegeven moment.

tuff cookie
Land: nederland
M/V: V

Berichtdoor tuff cookie » 28 okt 2018 17:30

:duimop:

Terug naar “Kippen Algemeen”