Snackkippen en een killerkip :-D

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Helga63
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 aug 2013 08:00
Land: Frankrijk
M/V: V

Snackkippen en een killerkip :-D

Berichtdoor Helga63 » 21 jun 2019 15:55

Hier ben ik weer eens.

Het gaat goed met onze vier dames Caro, Lien, Lise en Lotte (ja, alle vier dus hen, geen haantje erbij).

Inmiddels scharrelen ze lekker heel de dag in hun weidetje rond, en het zijn echt de dames Dalton, waar de één gaat, gaan de andere drie ook. Gisteren hebben we de twee zwarte gekortwiekt, die liepen ineens deze week voor het slapengaan over het gaas van het hekwerk te paraderen (1.50 hoog :gutgut: ). Dat moeten we natuurlijk niet hebben. Nog nooit eerder gedaan maar zo moeilijk is het dus niet.

Ze zijn helemaal van het kuikenvoer af nu, ze krijgen gebroken granenmix (heet dat zo in het Nederlands?). Ik geef ze regelmatig extraatjes en het grappige (of vreemde) is dat ze blijkbaar geen 'gezonde' kippen zijn maar gek op snacks. :gna: Ze houden niet van sla, komkommer, tomaat, aardbeien, weinig appel, maar de enkele keer dat ze kaas krijgen of een restje pasta of noedels (puur, zonder saus of zout of zo) is het binnen enkele tellen weg. Vlees en vis heb ik nog niet geprobeerd.

Vandaag stond ik even met open mond te kijken. Ik zag ineens Lotte, de Sussex die onder in de pikorde van de dames staat, rondrennen door de weide met een levende (nog wel :gna: ) muis in haar snavel.

Afbeelding
Afbeelding

Ze heeft de muis heerlijk in haar eentje opgepeuzeld, ze liet zich niet verjagen door de andere drie, nam gewoon weer de muis in de snavel, rende naar een andere kant en ging verder met eten.

Hoera voor haar, als meest timide en afwachtende kipje doet ze dat toch mooi maar. Extra proteinen, kalk en vlees voor haar vandaag. Nog geen invloed op haar eieren, daar moeten we nog een maandje of twee, tweeënenhalf op wachten.

Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten