Agressief cochin haantje

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
DC 1991
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2016 17:23
Land: Belgie
M/V: M

Agressief cochin haantje

Berichtdoor DC 1991 » 29 mar 2024 17:57

Iemand de tip?

Wij zijn sedert een 2 tal jaar eigenaar van conchin krieltjes. Jammer genoeg zat hier een haantje tussen. Dit terwijl we specifiek achter hennetjes vroegen. Nu gaf dat in het begin geen problemen. Maar met de tijd begon hij agressief te doen naar mij toe bij het openen en sluiten hok. Maar niets problematisch. Eerder gewoon haantjes gedrag leek mij.

Het heeft wel stiletjes aan blijven escaleren maar nu sedert een 2 tal maand begint het wel erg te worden. Hij word nu ook al agressief naar mijn vriendin toe. Zelfs nog maar bij het betreden van het gras. Zelfs al lopen ze los in de tuin. We kunnen niet meer in de buurt komen van de kippen of hij komt al afgevlogen. Nu zou hij hem ook al durven stellen naar de kids (bijna 2 en 5). Waarop die dan bang worden. Zelfs tegenover de dames doet hij soms agressief. Zojuist bij het bijvullen van de voederton kwam hij zelf op mn gezicht aangevlogen.

Ik heb al geprobeerd hem bij mij te houden . Hij word ook niet aanvallend benaderd of anders behandelt.

Ik wil hem niet wegdoen, maar als dit verder blijft escaleren zal er weinig anders opzitten vermoed ik.

Pearlsofpassion
Berichten: 4412
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Agressief cochin haantje

Berichtdoor Pearlsofpassion » 30 mar 2024 08:23

Vrees dat wegdoen de enige oplossing is. Dit is puur karakter en het zit erin of niet. Maar je krijgt het er niet uit.
Een haan kan erg gevaarlijk zijn voor kinderen, dus ik zou niet lang twijfelen.
Er zijn ook leuke en lieve haantjes die perfect met kinderen kunnen.

frankip
Berichten: 2991
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Agressief cochin haantje

Berichtdoor frankip » 31 mar 2024 10:20

Neem geen risico met kinderen. Dus ofwel opsluiten, of wegdoen.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5618
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Agressief cochin haantje

Berichtdoor tuff cookie » 31 mar 2024 11:31

Volledig mee eens. Je krijgt de agressie er niet uit.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 6 gasten