Planten verdwijnen in 1 nacht

In en om de tuin, in de natuur..
Gebruikersavatar
Joke Kra
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 apr 2014 22:11
Land: Netherlands
M/V: V
Locatie: Vianen

Re: Planten verdwijnen in 1 nacht

Berichtdoor Joke Kra » 18 mei 2017 22:46

Hahahaha, ik dacht ook dat zulke slakken bij mij in de buurt niet zouden voorkomen! Had ze nog nooit gezien zelfs en kende ook alleen die slijmerige bruine. Maar ga om 1 uur 's nachts maar eens kijken met je zaklantaarn ......
Ik wist echt niet wat ik zag!! :gutgut:

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Planten verdwijnen in 1 nacht

Berichtdoor peertje » 19 mei 2017 08:15

... en als je zeker wil zijn dat je ze ook te zien krijgt... zet vooraf wat malse jonge plantjes neer op de plaats waar je gaat kijken... een oude tuin met veel puin erin verhoogd de kans van slagen tot een 100 procent :puh2:

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Planten verdwijnen in 1 nacht

Berichtdoor José » 22 mei 2017 20:46

Poeh, we gaan het winnen, lijkt wel. Na nog een afgekloven komkommer- en pompoenplant heb ik gaasrondjes van een halve meter hoog om nieuwe planten gedaan en daar schelpengrit in gestrooid. En verdomd, ze staan al 2 dagen zonder gaten en afgekloven stelen. De plantenbak waar de tabaksplantjes in stonden (nou ja, er staat er sinds het net erover ging nog steeds 1.5 plantje) is inmiddels bezaaid met jonge tabaksplantjes, duidelijk uitzaaisel van vorig jaar toen ik er een paar liet doorschieten. Dus als die nou maar zo vriendelijk zijn groot te worden komt het evengoed misschien nog in orde. Moet ik wel eerst 99% uitdunnen natuurlijk. Goeie tip, Joke, dat grit! Bier heb ik nog niet geprobeerd hier. Vind het altijd zo zonde van het bier dat na elk regenbuitje vervangen moet. Kan je beter opdrinken :drunky:
Bedankt allen voor de reacties, ben weer iets positiever over dit groeiseizoen.

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Planten verdwijnen in 1 nacht

Berichtdoor peertje » 22 mei 2017 22:36

Goed zo :ja:
Gaat vast nog wat worden... en een bierval is dicht van boven hoor... scheelt bijtanken. Dat kan je dan inderdaad lekker zelf opdrinken :puh2:

Gebruikersavatar
Joke Kra
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 apr 2014 22:11
Land: Netherlands
M/V: V
Locatie: Vianen

Re: Planten verdwijnen in 1 nacht

Berichtdoor Joke Kra » 22 mei 2017 23:13

Hahaha, proost dan maar!


Terug naar “Natuur, tuin, planten en vijver”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten