Mieren in Oleanders

In en om de tuin, in de natuur..
Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Mieren in Oleanders

Berichtdoor Fryske » 27 jul 2018 12:44

Mieren zijn fantastisch opruimers. En nuttig, kijk maar naar Jantien haar Oleander. Kan me voorstellen dat wanneer ze bijv. je huis/keuken gaan bezoeken dat je dan ingrijpt. Of om een plant te redden wat in de plantpot strooit. Maar verder moeten we die hardwerkende soldaatjes maar mooi met rust laten.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mieren in Oleanders

Berichtdoor Trea » 27 jul 2018 15:47

In de tuin mogen ze hun gang gaan. Maar bij dreigende verzakkingen onder het terras moeten ze ophoepelen. Dat is niet bestempeld als natuur.

Ik heb mijn terras zelf met ...zweet, zere knieeen en kapotte handen gelegd. En ik wil liever geen berglandschap en spelonken onder mijn mooie terras.

Er zitten al 2 verzakkingen in. 3x is scheepsrecht liever niet.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Mieren in Oleanders

Berichtdoor jantien » 27 jul 2018 15:53

Fryske schreef:Mieren zijn fantastisch opruimers. En nuttig, kijk maar naar Jantien haar Oleander.


Alle 14 oleanders :puppydogeyes:

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Mieren in Oleanders

Berichtdoor jantien » 27 jul 2018 15:54

Trea schreef:In de tuin mogen ze hun gang gaan. Maar bij dreigende verzakkingen onder het terras moeten ze ophoepelen. Dat is niet bestempeld als natuur..


Redelijk hypocriet als je het mij vraagt.... :roll:

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22925
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Mieren in Oleanders

Berichtdoor Kip La La » 27 jul 2018 16:08

:gutgut:

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Mieren in Oleanders

Berichtdoor Fryske » 27 jul 2018 16:13

Trea die stenen zijn geen natuur. Als je die nu weer weghaald dan verzakt er ook niets meer! Is ook beter voor het rioleringsysteem. Water kan nergens meer heen, loopt de huizen in inplaats van de natuur (waar wij een onderdeel van zijn, dienen.

En anders de kippen er maar op. Die lusten ook wel miertjes :-D

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mieren in Oleanders

Berichtdoor Trea » 27 jul 2018 16:40

Klopt. Fijn voor de kipjes.
En een stenen terras is inderdaad niet goed bij stortbuien. Maar heilig boontje dat ik ben heb ik het fietsenschuurtje wel met een sedumdak uitgevoerd. (ook mooi trouwens).

Het terras weghalen heeft trouwens nog meer voordelen. Dan hoef ik het parket ook niet meer te schuren met al dat zand wat we naar binnen lopen! :duimop:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mieren in Oleanders

Berichtdoor Isabel » 27 jul 2018 17:44

Zolang het op het terrasje... eeeehhh... in het straatje van Trea past, is alles geoorloofd. :knettergek:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mieren in Oleanders

Berichtdoor Trea » 28 jul 2018 00:45

Wat een wijsheid Isabel. Dat ieder zijn eigen straatje veegt geldt hier voor meer forumleden.

We hebben allemaal zo onze stokpaardjes. Toch. :?:
Rattenvergif.
Diatomeeenaarde.
Antibiotica.
Byemite.
GMO voer
Haantjes (op)hemelen
Petroleum
Piepschuim.
4m2 per kip
Meelwormen
Zijdehoenders.
Automatische hokafsluiters.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mieren in Oleanders

Berichtdoor Isabel » 28 jul 2018 05:51

Heeft niet zo zeer met wijsheid te maken Trea, meer met reacties goed lezen. En het viel mij op dat je altijd zo een bent met de natuur. Daarom verbaasde mij jouw opmerking:

Trea schreef:In de tuin mogen ze hun gang gaan. Maar bij dreigende verzakkingen onder het terras moeten ze ophoepelen. Dat is niet bestempeld als natuur.


Ook dit is toch echt natuur: de natuur heeft er geen reet weet van dat jij zo trots op jouw terras bent. En kan de natuur ook geen donder schelen dat jouw terras verzakt. Da's het mooie aan natuur.

Je ziet: heeft niets met wijsheid of met het schoonvegen van mijn straatje te maken. Valt ook weinig aan schoon te vegen: heb meer tuin dan tegel. En die laatste zijn ook nog op sommige punten verzakt. Yep, door de natuur. En weet je? Dat kan mij nou geen reet schelen, want de natuur doet nu eenmaal dit soort dingen. Ben allang blij dat ik natuur is en dat ik er van mag genieten. :mrgreen:


Terug naar “Natuur, tuin, planten en vijver”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten