Ophokplicht

Hier staat alles over de Vogelgriep
CaroKip
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 mar 2016 10:06
Land: Nederland
M/V: V

Re: Ophokplicht

Berichtdoor CaroKip » 15 nov 2016 13:48

Volgens mij is er voor hobbyhouders een inspanningsverplichting om de dieren af te schermen. Ik heb ze nu in de ren i.p.v. dat ze buiten los mogen lopen.

Gebruikersavatar
dragon
Berichten: 351
Lid geworden op: 05 okt 2010 08:34
Land: NL
M/V: V

Re: Ophokplicht

Berichtdoor dragon » 15 nov 2016 18:26

mijn kipjes lopen altijd onder een net, er kunnen geen grote vogels of eenden naar binnen. wel hele hordes mussen, die kan ik bijna niet buiten houden, die kruipen gewoon door het net en de heg heen.
En een net houdt geen vallende poepjes van alles wat overvliegt tegen.
Officieel doe ik dus alles goed en zou ik zelfs voldoen aan de ophokplicht? Maar toch voelt het niet heel veilig.

Ik kan ze nog verder opsluiten, dan kunnen zelfs mussen er niet meer in en zitten ze onder dak, maar die 3 a 4 m2 is niet genoeg om 5 kibbelende krieltjes happy te houden. dillemma dilemma.

Timo76
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2016 19:16
Land: Nederland
M/V: M

Re: Ophokplicht

Berichtdoor Timo76 » 15 nov 2016 19:35

Hier speelt dezelfde vraag. Ik heb ze nu wel op 4m2 zitten, dus een net spannen zou een oplossing zijn.
Eerlijk gezegd lijkt het mij niet voldoende ...
Zelfde vraag net in een ander topic gesteld.

CaroKip
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 mar 2016 10:06
Land: Nederland
M/V: V

Re: Ophokplicht

Berichtdoor CaroKip » 15 nov 2016 22:03

Ik heb mijn 3 krieltjes al een dag of wat in een ren van 2 m2 opgesloten :( . De eerste dagen waren ze erg gestrest, maar nu lijken ze er al aan te wennen.

Vind het erg sneu voor de kippies. Hoop vooral dat het niet te lang gaat duren.

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Ophokplicht

Berichtdoor José » 16 nov 2016 00:01

Alleen een net overspannen is echt niet voldoende! Er moet een zeil overheen om de uitwerpselen van overvliegende wilde vogels bij je kippen vandaan te houden. Als je toch al een net hebt gespannen kan je daar heel gemakkelijk een zeil overheen trekken en aan de kanten vastzetten. Kost echt maar een paar eu bij de bouwmarkten.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5542
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Ophokplicht

Berichtdoor tuff cookie » 16 nov 2016 05:48

En dan een paal in het midden onder het zeil zodat er geen zware plas regenwater in komt te staan.


Terug naar “Vogelgriep”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast