kip eet muis

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Gebruikersavatar
beginnerskipje
Berichten: 110
Lid geworden op: 30 jan 2005 19:33
Land:
M/V: V
Locatie: noordbrabant

kip eet muis

Berichtdoor beginnerskipje » 08 feb 2008 09:33

Nou, kippen en kat gaan hier erg goed samen! Ik zou ze geen van allen kwijt willen hoor. :-D
Vind het wel gezellig, ze laten elkaar ook met rust en zijn geregeld samen in de tuin.
Tja, op muizen als huisdier had ik niet gerekend, maar dat probleem lossen ze samen goed op :shock: . Ik loop voortaan eerst een rondje door de tuin voor ik de kipjes loslaat, zodat ik kan zien of er geen dode muis ligt.
Groetjes Colinda

Gebruikersavatar
orpingtonrob
Berichten: 18731
Lid geworden op: 25 feb 2007 10:53
Land: EUROPA
M/V: M
Locatie: NB

Berichtdoor orpingtonrob » 08 feb 2008 09:42

Jaren geleden had ik hier een muizenplaag. Heb toen vallen gezet en binnen een maand 30 muizen gevangen. Die muizen gaf ik aan de kippen. Sindsdien zijn ze er verzot op. Gaan nu zelf achter de muizen aan. Nu zie ik vrijwel nooit meer een muis in de hokken. De vallen zijn al tijden leeg.

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Berichtdoor Chantal » 08 feb 2008 09:42

Haha mijn kippen liepen ook eens achter elkaar aan omdat er eentje met een dode muis wegliep. Ze rende voor haar leven met de staart van de muis in haar snavel, ik heb haar echt achterna moeten rennen om de muis af te pakken. Ik zal dat zo niet zitten dat mijn kippen een dode muis zouden opeten. Hoe die muis daar geraakt is weet ik niet. Sindsdien heb ik nog geen enkele muis tegengekomen bij de kippen. Het zal wellicht een muis geweest zijn die door een kat achtergelaten is. Maar toen ik ze met die muis zag was ook mijn eerste gedachte "stel dat het een vergiftigde muis is ?" dat was dan ook de reden dat ik hem direct weggenomen heb van de kippen.
Pfft, mijn kippen zouden best regenwormen eten in plaats van muizen... dat zal wel gezonder zijn maar die laten ze gewoon liggen :?

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Berichtdoor Robbedoes » 09 feb 2008 14:51

Ik heb hier een kip aan een kikker zien beginnen ,maar ik was gelukkig op tijd om deze in de tuin van de buurman te zetten die kikker dus hè ;)


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten