Hoeveel voer kuikens?

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Saske1973
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2008 10:56
Land:
M/V: V
Locatie: Helmond

Hoeveel voer kuikens?

Berichtdoor Saske1973 » 11 feb 2008 17:25

Sinds dit weekend hebben wij vier Bielefelder kuikens (ze zijn van 16 januari). Volgens de fokster moeten ze twee keer per dag een handje voer hebben, maar elk handje is anders natuurlijk... ;) Ik heb af en toe het idee dat ze toch steeds honger hebben.

Om het makkelijk te maken: hoeveel kleine koffiekopjes voer moet ik de dames per keer geven? En als er (teveel) voer ligt, eten ze het dan toch op, zodat ze teveel krijgen?

Bedankt!

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Berichtdoor wodkacola » 11 feb 2008 17:40

je kan in het begin gewoon zorgen dat er altijd voer staat. ze hebben in het begin doorlopend honger

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Berichtdoor monique » 11 feb 2008 17:55

yup, onbeperkt voeren!!! Groeien kost veel meer dan 2 handjes voer per dag ;)

Gebruikersavatar
Lieve
Berichten: 13755
Lid geworden op: 01 okt 2002 21:59
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Oost-Vlaanderen

Berichtdoor Lieve » 12 feb 2008 08:23

"à volonté" :-D

Als ze niet genoeg krijgen, krijgen ze groeiachterstand, dus altijd voer ter beschikking zetten.

Saske1973
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2008 10:56
Land:
M/V: V
Locatie: Helmond

Berichtdoor Saske1973 » 12 feb 2008 19:30

Ik heb het idee dat ik ze met de dag groter zie worden, ha ha! Dus volgens mij zit dat wel goed. Ik geef ze voor ik ga werken een flink bakje vol voer en meteen als ik weer thuis kom. De bak is dan wel leeg en de dames staan met uitgestrekte nek te kijken waar ik blijf. :lol:

Kan het kloppen dat ze na twee dagen al in de gaten hebben dat ik voer kom brengen? Het is altijd stil als ik de deur open doe, maar zodra ze me zien beginnen ze te piepen. Ik voel me wel vereerd als het zo is hoor... ;)

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Berichtdoor Ron » 12 feb 2008 21:51

Saske1973 schreef:Sinds dit weekend hebben wij vier Bielefelder kuikens (ze zijn van 16 januari). Volgens de fokster moeten ze twee keer per dag een handje voer hebben, maar elk handje is anders natuurlijk... Ik heb af en toe het idee dat ze toch steeds honger hebben.

Om het makkelijk te maken: hoeveel kleine koffiekopjes voer moet ik de dames per keer geven? En als er (teveel) voer ligt, eten ze het dan toch op, zodat ze teveel krijgen?

Bedankt!


Waarom stel je deze vraag eigenlijk? Als je dit antwoord erachter aan geeft...............

Saske1973 schreef:Ik heb het idee dat ik ze met de dag groter zie worden, ha ha! Dus volgens mij zit dat wel goed. Ik geef ze voor ik ga werken een flink bakje vol voer en meteen als ik weer thuis kom. De bak is dan wel leeg en de dames staan met uitgestrekte nek te kijken waar ik blijf. :lol:

Kan het kloppen dat ze na twee dagen al in de gaten hebben dat ik voer kom brengen? Het is altijd stil als ik de deur open doe, maar zodra ze me zien beginnen ze te piepen. Ik voel me wel vereerd als het zo is hoor... ;)


Kuikens behoren te eten wanneer ze behoefte er aan hebben.
Zie alle andere antwoorden.

greta
Berichten: 861
Lid geworden op: 09 okt 2005 19:55
Land:
M/V: V
Locatie: Smilde- Drenthe

Berichtdoor greta » 12 feb 2008 21:56

ja hoor, ze zijn niet gek.... hier heerst er grote opwinding in het hok als ik binnen kom,.... ha we worden weer verwend... van klein naar groot is in extase....er loop dan geen kip meer buiten, want binnen wordt gevoerd... net of ze nooit genoeg krijgen en ze hebben voercontainers!!!!!! maar ja lekkere boerenkool of wortels of appels zijn niet te versmaden....

Gebruikersavatar
Lieve
Berichten: 13755
Lid geworden op: 01 okt 2002 21:59
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Oost-Vlaanderen

Berichtdoor Lieve » 13 feb 2008 08:38

Saske1973 schreef:Ik heb het idee dat ik ze met de dag groter zie worden, ha ha! Dus volgens mij zit dat wel goed. Ik geef ze voor ik ga werken een flink bakje vol voer en meteen als ik weer thuis kom. De bak is dan wel leeg

Dan mag je er dus nog wat meer in doen ;)

nyckle
Berichten: 3004
Lid geworden op: 30 mei 2006 19:29
Land: nl
M/V: M
Locatie: friesland
Contacteer:

Berichtdoor nyckle » 13 feb 2008 13:56

Geef kuikens wel opfokvoer 1 de eerste 6 weken. Daarna opfokvoer 2 tot ze eieren leggen. (Ik geef de kuikens onbeperkt voer)


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten